A koronavírus miatti korlátozások minden önkormányzati céget nehéz helyzetbe hoztak, de a közösségi közlekedésben utasszám visszaesés, valamint az ingyenes parkolás kormányzati elrendelése miatt a Szegedi Közlekedési Kft. különösen nagy bevételkiesést szenved el. A weborvos.hu cikke.
Minden évben időben elkezdjük a következő évi bértárgyalásokat a szakszervezettel, az idén is így tettünk – mondta Majó-Petri Zoltán, a cég ügyvezető igazgatója arra kérdésünkre, mikor várható megegyezés a jövő évi bérekről. Most azonban a szokásosnál is nehezebben születik meg a megállapodás, ugyanis a szakszervezet és az önkormányzati cég vezetése csak annyiban tudott egyelőre egyezségre jutni, hogy lesz bérkorrekció.
Ennek mértéke nagyban függ attól, hogy mikor szűnik meg az országban az ingyenes parkolás, ami komoly bevételkiesést jelent a cégnek. Majó-Petri elmondta, hogy átlag havonta 90 millió forinttól esik el a cég a veszélyhelyzet eme intézkedése miatt, és a közösségi közlekedésben mintegy 50-60 százalékos a visszaesés, ezért nagyon leszűkült az SZKT mozgástere.
Egyelőre azt se tudni, hogy a kormány mennyi kompenzációt ad a bevételkiesés következményeinek enyhítésére, és így nagyon nehéz tervezni. Az ügyvezető igazgató abban bízik, hogy a parlament rövidesen számukra kedvező döntést hoz, vagyis megszűnik az ingyenes parkolás, így végre újra lesznek bevételeik ebből az üzletágból is.
Így is nagyon kifutottak már az időből, hiszen éves bérletet már szinte senki se fog venni, a féléves bérletet is meggondolják már az emberek még akkor is, ha májusban feloldják a parkolás ingyenességét. A közösségi közlekedés veszteségeit főként a nagyszámú diák kiesése okozza, hiszen az online oktatás miatt sokáig se az általános- sem a középiskolások nem vették igénybe a szolgáltatásaikat, az egyetemistákra pedig szeptemberig biztosan nem számíthatnak.
Sajnos milliárdos nagyságrendű árbevétel kieséssel kell számolnunk már most – jegyzi meg Majó-Petri Zoltán. Ezen valamennyit kozmetikázik az a tény, hogy a tram-train beruházás kapcsán pozitív szaldóra számíthat a cég. Ez egyrészt a remíz 3,5 millió forintos havi bérleti díjából, másrészt a várhatóan év végén meginduló menetrend szerinti forgalomból tevődik össze. A MÁV-START-nak ugyanis pályahasználati díjat kell majd fizetnie a szegedi villamosvonalak után. Van még egy jó hír: nemrégiben ünnepelte az SZKT az egymilliomodik érintőkártyás tranzakciót, melyet valamelyik járatának fedélzetén hajtottak végre. Az érintésmentes jegyvásárlás területén Szeged továbbra is élen jár, és ez biztató körülmény ilyen nehéz időszakokban, mint a mostani.
Forrás: webradio.hu
Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!