Sűrített járatok ellenére sokan panaszkodnak arra, hogy csúcsidőszakokban bizony meglehetősen zsúfoltak a buszok. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) pécsi szervezetének vezetője, Raposa Gábor szerint lehetne azért változtatni a járatokon bizonyos esetekben, ahogyan a béreket is rendezni kellene a vállalatnál.
A megyeszékhelyen élők több fórumon fejezték ki aggodalmaikat arról, hogy miközben még érvényben vannak a járványügyi korlátozások, a boltokba is csak meghatározott számú vásárló léphet be, addig a helyi tömegközlekedési járatokon sokszor zsúfoltságot lehet tapasztalni. A járatokat ugyan az iskolába visszatérő diákok miatt sűrítette a Tüke Busz Zrt., de sokan úgy vélik, még több buszra lenne szükség, hiszen a belvárosban, vagy a Kertvárosból induló járatokon rengetegen utaznak, és ugyan egyre többen kapják meg az oltást, még mindig komoly járványveszély van.
A sofőrök szerint is érzékelhető a buszokon zsúfoltság. A Tüke Busznál működő SZAKSZ pécsi érdekképviseletének a vezetője, Raposa Gábor szerint is vannak bizonyos járatok, amelyek szinte tömve vannak, vasárnaponként a Vásártérre menő buszokról nem is beszélve. A szakszervezetis szerint is lehetne növelni bizonyos időszakokban és helyeken a járatok számát, ki lehetne számítani azokat az időszakokat, amikor nagyon sokan vannak. Persze arra nem lehet mindig felkészülni, ha egyszerre többen szeretnének például a Mecsekre felmenni kirándulni, de egy vásártéri vasárnapra igen, vagy éppen arra, amikor ugyanabban a napszakban egy iparterületről egyszerre jóval több dolgozót hoznak be a városba. Ellenben megemlítette azt is, hogy a cég pénzügyi helyzete azért ezeknek is korlátokat szab.
Természetesen kerestük a pécsi önkormányzatot is, hogy figyelik-e az utasforgalmat, s ha igen, akkor tudnak-e igazítani a menetrenden, van-e lehetőségük erre a jelenlegi munkaerő-állomány mellett, de nem válaszoltak megkeresésünkre.
Újabb béremelésre várva
Mint emlékezetes, a SZAKSZ kemény, harcos kiállásának tudható az be, hogy a sofőrök nyolcszázalékos béremelést kaptak tavaly, de időközben a koronavírus-járvány is közbeszólt. Raposa Gábor azt mondta, hogy tavaly további hétszázalékos emelésről is szó volt, ami viszont elmaradt. Tisztában van azzal, hogy a Tüke Busz Zrt.-nek is csökkentek a bevételei, de úgy véli, hogy az állami kézben lévő volántársaságok bérszínvonalához kellene közelednie a városi buszos cég béreinek, többek között azért is, mert a városi forgalomban sokkal nehezebb naponta órákon keresztül vezetni, mint országúton. A béremeléshez szükséges forrás lehetőségeként megemlítette azt az iparűzési adó kiesésére érkező 2,5 milliárdos kompenzációt is, amelyet a kormány megadott Pécsnek.
Forrás: bama.hu