Épp a nők munkavállalásával, fizetésével és önmegvalósításával kapcsolatos szópárbajok közepén tartott nyílt napot a pályaválasztás előtt álló lányoknak a Mercedes-Benz a kecskeméti gyárban, ahol a diákok motorháztetőt festhettek és alumíniumszövetet hajtogathattak. A cég duális képzésre is toboroz lányokat – írja a HVG.

A Daimler AG stratégiai törekvése, hogy a nők is mind nagyobb számban vállaljanak munkát a német márka autógyáraiban - közölte a cég, amely a Girl’s Day elnevezésű nyílt napon népszerűsítette a pályaválasztás előtt álló lányok számára az autóipari szakmákat.

Az érdeklődők kedden négy szakma rejtelmeibe kaptak betekintést a Mercedes-Benz Oktatási Központ jóvoltából, a karosszéria-előkészítőben például motorháztetőt festettek, a szerszámkészítő üzemben pedig alumíniumszívet hajtogattak.

A kecskeméti autógyár a németországi tapasztalatoknak megfelelően szeretné növelni a nők arányát a gyártásban, a Girl’s Day elnevezésű programot pedig német mintára 2013-ban rendezték meg először Kecskeméten.

Ezen kívül a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a Gáspár András és a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskolákkal együttműködve 2016 szeptemberében is elindítja gyakorlatorientált duális képzését. A három éves szakmai oktatás menetét az utánpótlás-igényekhez igazodva dolgozták ki.

A keddi nyílt napra egyébként Kecskemét négy általános iskolájából mintegy hatvanan érkeztek. A diákokat Melanie Ebert, a HR-osztály toborzásért felelős vezetője köszöntötte, majd egy közös fotózás következett a magyar gyártósorok egyik büszkeségével, a Mercedes-Benz CLA-val.

Az érdeklődő lányok termelésben dolgozó nő művezetőkkel is találkoztak, akik válaszoltak a kérdéseikre.

Forrás: HVG