A miniszter szerint hagyományosan, de a járvány miatt többlettel indulhat a tanévkezdés – olvasható a Népszavában.

 Az iskolákban a tanévkezdés hagyományos módon indulhat azzal a többlettel, hogy a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni – hangsúlyozta az emberi erőforrások minisztere a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában. Kásler Miklós közölte, a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NKK) nyolc oldalon összegezte köznevelési intézmények részére a járvány kialakulásának megelőzésére és az esetenként mégis kialakuló fertőzések megállítására vonatkozó javaslatokat

– Azokból minden iskola ki tudja választani az adott intézményhez passzoló eljárásrendet, ami három dolog együttes teljesítését igényli

– tette hozzá.

A miniszter ezek között említette a vírusnak a levegőn és a felületeken keresztüli terjedésének megakadályozását. Ennek – mint elmondta – minden lehetőségét felsorolták, azok teljesítése lehetséges. – Ehhez minden szakmai és anyagi támogatást a kormányzat megad – hangoztatta. Úgy fogalmazott:

a tanévkezdés ennek megfelelően hagyományosan indulhat, azzal a többlettel, hogy ezeket a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni.

Egyúttal figyelmeztetett arra, kerülni kell a diákok nagy létszámú csoportosulását, meg kell tartani a másfél-kétméteres távolságot, szájmaszkot kell viselni és nagyon gyakran kezet kell mosni. Azt mi tesszük hozzá, hogy két nagy tanári érdekképviselet arra hívta fel a figyelmet, hogy inkább csak nagy szavakat, mint megvalósítható terveket tartalmaz az Emmi 70 pontos javaslatcsomagja. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint országszerte alig van olyan tanterem, ahol a diákok közötti ajánlott 1,5 méteres védőtávolságot be lehetne tartani, ráadásul az Emmi csak ott ajánlja maszk viselését a tanulóknak, ahol a védőtáv nem megoldható. Kásler Miklós azt valószínűsítette, hogy előfordulhatnak fertőzések az iskolákban egy-egy vagy néhány osztályban. Szerinte azonban rendkívül csekély annak a valószínűsége, hogy egy-egy iskola minden osztályában egyszerre alakuljanak ki fertőzések.

Közlése szerint ha a több mint háromezer magyar köznevelési intézmény közül néhányban megjelenik a fertőzés, akkor egy-egy osztály, kiterjedtebb esetszámok esetén pedig több osztály vagy az egész iskola átáll digitális oktatásra.

Arról, hogy több mint tízezer, a hátrányos helyzetű fiatalok oktatását végző pedagógus kap egyszeri bruttó 500 ezer forintos támogatást, a miniszter elmondta: ők a többiekhez képest lényegesen nagyobb lelki és testi terhelésnek vannak kitéve, illetve a járvány idején folyamatosan foglalkoztak a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalokkal. – Ezért döntött úgy a kormány, hogy kijelöli azt a négyszáz hátrányos helyzetű települést, ahol a pedagógusok megkapják a bruttó 500 ezer forintos kiegészítő jövedelmet – közölte, azt is leszögezve, hogy az érintettek pályázat nélkül kapják meg az összeget. Az ellenzéki sajtóban megjelent, ezzel ellentétes információkra Kásler Miklós szerint nincs más magyarázat, minthogy feszültséget akarnak gerjeszteni a pedagógusok között. A minisztert kérdezték a 2021 és 2030 közötti időszakra vonatkozó köznevelési stratégiáról is, amelynek célja többek között a tehetséggondozás, az oktatás színvonalának erősítése és a pedagógusok megbecsültségének erősítése. Kásler Miklós összegzése szerint 2030-ban a stratégia eredményeképpen az oktatás és a nevelés egyensúlyát szeretnék látni, amit korszerű módszereket használó, felkészült és megbecsült pedagógusok valósítanak meg modern infrastruktúra segítségével. Megjegyezte, hogy a kormány 2010 óta 796 milliárd forinttal többet fordított a köznevelésre, hiszen „az ifjúság a magyar nemzet jövője”.

Forrás: Népszava

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!