A Nielsen felmérése szerint a magyar dolgozók nagyobbik része nem elégedett azzal a pénzzel, amit kézhez kap, de a munkahelyi légkörrel és a kollégákkal nincsen nagy bajunk. Európához képest szokás szerint durván pesszimisták vagyunk, viszont van valami, amiben átlagfelettiek – írja a Privátbankár.

A magyar dolgozók 33 százaléka elégedett kisebb-nagyobb mértékben. Pozitív véleményt a munkakörülményekről 54, kollégáikról és a munkahelyi közösségről 55 százalék mondott.Az elégedett magyarok aránya a munkahelyhez kapcsolódó tíz tényező közül kilenc esetében alacsonyabb, mint az európai átlag. Viszont a magyar válaszadók az átlagnál kedvezőbben ítélik meg vezetőjük, főnökük elvárásait.

Ha a fizetésre vonatkozó válaszokat felosztjuk a különböző generációkra, akkor figyelemreméltó különbségeket látunk: fizetésével az európai válaszadók átlag 42 százaléka elégedett.

De ez még nagyobb arányban jellemző a 20 éves és fiatalabb, valamint a 65 éves és idősebb munkavállalókra; 51-51 százalék. Legkevésbé pedig az 50-54 és a 45-49 évesek elégedettek: arányuk 35, illetve 38 százalék.

Jók a munkakörülmények

   Európában átlagosan szintén a legfiatalabb és a legidősebb korosztály nyilatkozott legpozitívabban a munkakörülményekről. Előbbiek közül 73, utóbbiaknál 72 százalék az arány, miközben a harmincegy vizsgált ország átlaga 63 százalék. Itt is a 45-54 év közöttiek elégedettségi aránya a legalacsonyabb;  60 százalék.

Ugyanez a helyzet a munka és a magánélet egyensúlyánál. Ezt kisebb-nagyobb mértékben kedvezőnek tartja az európai átlag 54 százaléka. Itt is a középkorúak aggódnak a legjobban, a legfiatalabbak 62, míg a legidősebbek 73 százaléka elégedett az egyensúllyal.

De mi az álommeló?

   A Nielsen kérdésére adott válaszokból kiderült, hogy a legtöbben a marketing, értékesítés és szolgáltatási területeken képzelnék el a jövőjüket, de az informatika és a termelési szektor sem marad le sokkal.

Az európai válaszadók legnagyobb része, 7 százaléka viszont „álommunkának" az informatikát tartja. Ezt 9-9 százalékos arányban mondták a 24 évesnél fiatalabbak, valamint a 30-34 évesek. 8-8 százalék képviselte ezt a véleményt az informatikáról a 25-29, továbbá 35-39 évesek közül.

Európában második álommunkahely a marketing-értékesítés-szolgáltatás, átlag 6 százalékos említéssel. Itt legmagasabb a 35-39 évesek 8 százalékos aránya. 7-7 százalék vágyik erre a területre a 20 évesnél fiatalabbak és a 25-29 évesek közül. A 60-64 évesek mutatója 4, a 45-59 éves korcsoportoké egyaránt 5 százalék.

Forrás: Privátbankár