Az eddig is kísérletező intézmények jobbak lesznek, a frontális, egyoldalú ismereteket átadók viszont nehéz helyzetbe kerülnek – egyebek mellett erről beszélt az oktatáskutató az ATV Start című műsorban. Radó Péter szerint a szülőknek partneri viszonyt kell kialakítani a pedagógusokkal.

Magyarország múlt héten állt át a digitális távoktatásra, miután a koronavírus-járvány miatt a miniszterelnök március 13-án bejelentette: az iskolák már a rákövetkező héttől sem nyithatnak ki. Az érintettek, legyenek azok tanárok vagy diákok, még most ismerkednek az új technikákkal. Van olyan hely, ahol már most jól működik a rendszer, de olyan is, ahol még egy digitális kapavágás sem történt.

Ezzel kapcsolatban az oktatáskutató azt mondta az ATV Start című műsorban, hogy

csak anekdotikus információi vannak arról, hogy általánosságban milyen sikerrel alkalmazkodtak az érintettek a megváltozott helyzethez, miután nem készült még erről felmérés, és azt sem tudja, hogy az oktatási kormányzat monitorozza-e a helyzetet.

Radó Péter szerint az elmúlt egy hét arról szólt, hogy mindenki tanulta az új helyzetet, mert az átállásra csak napjai voltak a pedagógusoknak és diákoknak. Néhány iskola már korábban is kísérletezett a digitális eszközök oktatásba való beépítésével, de ők a kisebbség. A többség – folytatta – úgy értelmezte, hogy az eddigi módszereket, vagyis a hagyományosakat kell átültetni online térben.

A szakember szerint ez a helyzet szabadságot jelent, ugyanakkor csak azok lesznek képesek élni vele, akik eddig is szabadok voltak. Mint mondta: „szét fogja húzni a mezőnyt". A szülőkön is nagy nyomás van Radó szerint, aki azt ajánlotta nekik, hogy kommunikáljanak az iskolával és a pedagógusokkal is, egyenrangú partneri viszonyra kellene törekedni.

Forrás: atv.hu

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

 

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ