Informatikai szakemberek, pedagógusok, cégvezetők által létrehozott közösség nyújt segítséget a digitális oktatásban iskoláknak, pedagógusoknak és tanulóknak – köztük a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákoknak is – egyeztetve az Emmi köznevelésért felelős államtitkárságával, hogy segíthessék a veszélyhelyzetben felmerülő oktatási problémák orvoslását – közölte az AMANÓBA közösség az MT-vel.

Mára már 160 oktatási intézménynél – általános iskoláknál, középiskoláknál és egyetemeknél – segítik a digitális oktatás gyakorlati alkalmazását az AMANÓBA – Együtt a közoktatásért a koronavírus-járvány idején önkéntes mozgalom tagjai.

A Magyar Digitális Oktatásért Egyesülettel (MDOE) kötött megállapodás értelmében pedig technikai támogatásra és hardverre is számíthatnak majd az AMANÓBA közösségtől a MDOE tagjai.

A digitális oktatásra történő átállás egyik napról a másikra következett be a koronavírus-járvány miatt, és sem az oktatók, sem a diákok nem készültek fel a gyors váltásra, ehhez szeretne segítséget nyújtani a közösség – emelték ki. A közösség szakértő önkéntesei ingyen segítenek a pedagógusoknak, a diákoknak és a szülőknek megismerni a legfrissebb technikai megoldásokat, amelyek megkönnyíthetik a digitális oktatásra való átállást. Egy hét alatt 800 intézmény tanárai töltötték ki az AMANÓBA kérdőívét és eddig 160 iskolával kezdték el a digitális távoktatás bevezetésének folyamatát. Az érdeklődők a www.amanoba.com oldalon fordulhatnak segítségért a közösséghez.

Moldován Csaba, az AMANÓBA alapítója kifejtette, nem szoftvert fejlesztettek, hanem a meglévő lehetőségekhez hoznak létre szabadon hozzáférhető módszertani és technikai segítséget, oktatóvideókat, összegyűjtve a legjobb gyakorlatokat.

A pedagógusok véleménye alapján 3+1 csomagból tudnak majd választani, amelyek az Oktatási Hivatal ajánlásában is szereplő Kréta és a Microsoft Office365 termékcsalád mellett a tanárok visszajelzései alapján népszerű egyéb szoftverekhez, a Moodle használatához és kifejezetten az alsósok oktatásához megfelelő keretrendszerekhez ajánlott és válogatott úgynevezett modulok kerülnek be, részletes útmutatókkal – összegezte Moldován Csaba.

Mivel a jelenleg elérhető digitális tananyagok csak korlátozottan alkalmasak a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákok számára, a csapat Budapesten és Debrecenben is streaming stúdiót hoz létre a velük foglalkozó pedagógusok számára. Szintén a tanárok visszajelzése alapján külön kezelik az alsó tagozatosok, az érettségizők és az 5-11. évfolyamosok korcsoportjait, az eltérő igényekhez ugyanis eltérő technikai hátteret javasolnak a szakemberek – ez határozza meg a fejlesztés irányait.

A pedagógusok problémaként jelölték meg azt is, hogy a diákok jelentős részének nincs otthon számítógépe.

„Dolgozunk az IVSZ vezetésével egy eszköztámogatási megoldáson, amihez most alakítjuk ki azokat az oktatási minimál erőforrás elvárásokat, amik szükségesek egy számítógép, telefon vagy tablet kiválasztása során, illetve ezek alapján rendszerezzük a felajánlásokat, hogy azok eljuthassanak a rászorulóknak” – fejtette ki. Az AMANÓBA önkénteseihez csatlakoztak a Google, a Microsoft és az Apple szakemberei. Támogatja a kezdeményezést a Telekom, a Telenor és a Vodafone. Aktív szakmai partnerük az ELTE Pedagógia Intézete, mestertanárok és távmunka szakemberek az ország minden részéről.

Forrás: Híradó

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Munkajogi tanácsadó válaszol

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ