Újabb gondok adódtak a néhány éve rendszerbe állított – darabonként 130 millió forintba került – „magyar” fejlesztésű tűzoltóautókkal. A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének (HTFSZ) honlapján a szervezeti alelnök, Vidó Attila ír arról, hogy információik szerint az új »magyar« Rába-Renault R16 Heros Aquadux-X 4000 tűzoltóautók segédalvázán repedések, törések jelentek meg – írja a 24.hu.

 Úgy tudják, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság már  utasította is az összes megyei igazgatóságot, vizsgáltassák át a fecskendőket (tűzoltóautókat), jelezzék, ha tapasztalják a hibát.

Heroikus küzdelem, tűzoltás

A szakszervezet, miután maga is rákérdezett a tűzoltóknál, arra jutott, hogy

a fecskendők döntő többségénél valóban megtalálható ez a hiba. Tehát valószínű, hogy típushibáról van szó.

Tűzoltásként próbálják a hibát kijavítani, meghegesztik az eltört, elrepedt segédalvázat, de ezzel a valódi problémát nem orvosolják, újabb repedések lesznek, csak már a javítás mellett. A HTFSZ szakértői szerint

a hiba adódhat konstrukciós (tervezési) hibából, nem megfelelő anyagok felhasználásából vagy egyszerre mindkettőtől.

A hegesztés addig nem megoldás, amíg a hibát előidéző okot nem szüntetik meg. A szakszervezeti vezető kiemeli, a Rábával elvileg megegyező (Renault Saurus FS 38) fecskendővel, amit nem Magyarországon gyártottak, nincsenek ilyen problémák.

Vidó Attila végül azt írja, abban bíznak, hogy a korábban is bírált tűzoltóautó, mint igazi „magyar narancs” mielőbb teljesen elrohad és tanulva az igen drága leckéből a következőket egy nagy múltú, megfelelő tervezői, illetve gyártói tapasztalatokkal rendelkező cégtől szerzi majd be az éppen akkor hatalmat gyakorló kormány.

Forrás: 24.hu

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

 

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ