Elitgimnáziumok igazgatói azt kérték, hogy ne lépjen életbe idén az új Nemzeti alaptanterv – írja a HVG

 Tizenöt elitgimnázium vezetője kérte a kormánytól, hogy ne idén, hanem leghamarabb 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv. Az Emmi azonban annak ellenére sem foglalkozik az iskolák kérésével, hogy a közoktatásban egyre nagyobb pánik uralkodik az új NAT idén szeptemberre ígért bevezetése miatt – írta a 24.hu.

Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiumának több tagja is arról beszélt a lapnak, hogy semmilyen választ nem kaptak az Emberi Erőforrások Minisztériumától a nemrégiben kiadott közleményükre.

A tizenöt jó nevű magyarországi középiskola igazgatóját tömörítő szervezet abban egyetértett a Nemzeti Pedagógus Karral, hogy a NAT 2020. szeptemberi bevezetése esetén nehéz helyzetbe kerülnek az iskolák és a pedagógusközösségek.

A Grémium úgy véli, olyan NAT-ra lenne szükség, ami megfelel a XXI. század követelményeinek, mivel fontosnak tartják, hogy a gyermekek olyan készségekkel, képességekkel és ismeretekkel felvértezve kerüljenek ki a közoktatásból, amelyek segítik őket a modern világban.

Jelezték továbbá, hogy noha még mindig nem történt meg az érdemi vizsgálata annak, bevált-e a 2013-ban bevezetett és máig érvényben lévő alaptanterv, üdvözölték egy új Nemzeti alaptanterv elkészítésének szándékát. Csakhogy a három éve formálódó anyagot legutóbb 2018 őszén volt lehetőségük véleményezni a szakmabelieknek, az azóta született módosítások még nem kerültek nyilvánosságra.

Azt szeretnék, ha minél hamarabb nyilvánosságra hoznák a NAT végső verzióját, hogy így elkezdődhessen végre az érdemi társadalmi vita.

A NAT hatékonysága azon múlik, hogy az iskolák fel tudnak-e készülni a bevezetésére. Ehhez időre van szükség. Az iskoláknak felül kell vizsgálniuk a helyi tanterveiket, el kell végezniük azoknak a NAT-hoz és a kerettantervekhez való igazítását – áll a gimnáziumi igazgatók írásában, akik arra is felhívták a figyelmet, hogy a pedagógusoknak is meg kell ismerni az alaptantervben megjelenő új módszertani és tartalmi elemeket, fel kell készülniük arra, hogy ezeket a tanórán is alkalmazni tudják, ezek a feladatok pedig a mindennapi iskolai munka mellett több hónapot vesznek igénybe.

Forrás: HVG

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ