Felnőtt életünk nagyjából egyharmadát a munkahelyünkön töltjük, nem csoda, hogy ez is lehet a depresszió vagy szorongás fő kiváltó oka. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy könnyebben vegye a munkahelyi akadályokat, és ne stresszeljen rájuk annyira, hogy az hosszú távú hatással legyen mentális egészségére! A 24.hu írása.

Tanuljon meg megbirkózni a stresszel!

Egyértelmű, hogy az életünk egyik első számú stresszforrása a munkahely. Talán nincs is olyan ember, aki ne idegeskedne amiatt, ami a munkahelyén történik, még akkor is, ha egyébként viszonylag elégedett a munkájával. Mivel a stresszt sokszor lehetetlen elkerülni, meg kell tanulniunk együtt élni vele, és feldolgozni úgy, hogy ne legyen hosszú távú következménye a mentális egészségünkre. Ha úgy érzi, hogy a tűréshatára szélén áll, találja ki, mi az, ami kikapcsolja, amitől pihenni tud akár testileg, akár lelkileg: ilyen lehet a gyakoribb találkozás a barátokkal, a kedvenc hobbija, a meditáció, vagy akár a sport is. Mindenki más, mindenki máshogyan küzd meg a stresszel, de muszáj megbirkózni vele, különben hosszú távon depresszióhoz is vezethet.

Gondolja végig, mi az, ami tartós stresszt és szorongást okoz!

Ez sokszor nem egyszerű feladat, pláne, ha például a főnöke váltja ki önből a stresszreakciót: vagy üljön le vele megbeszélni a dolgokat, vagy próbáljon meg minél kevesebbet kontaktálni vele. Ha egy bizonyos munkahelyi csoport váltja ki önből a stresszt, akkor ha lehetséges, kerülje velük az érintkezést! Ha magával a munkával van baja, akkor lehet, hogy érdemes lenne a váltáson gondolkodnia. Előfordulhat az is, hogy maga a munka helyszíne, az útvonal,  a napi ingázás megterhelő. Ilyen esetben érdemes egy másik útvonalat találni, vagy kieszelni, hogyan lehetne a munkába járás barátságosabb és kevésbé stresszes. Ha rájön a kiváltó okokra, azonnal könnyebb kezelni a problémát is.

Felejtse el az egészségtelen menüket!

A munkahelyen könnyű elcsábulni a helyi ebédlő egészségtelen, zsírban tocsogó, cukros ételeire, mert készen érkeznek és könnyen elérhetőek. De jó, ha tudja: a depresszió kialakulásában nagy szerepe van annak is, mit viszünk be a szervezetünkbe. Ha tehát valaki egészségtelenül étkezik, akkor borítékolható, hogy azzal csak rontja a helyzetet. Ha van ideje, készítsen el otthon egészséges ebédet és nassolnivalókat, ha nincs, akkor fizessen elő valahol, ahonnan házhoz (munkahelyhez) hozzák az egészségesebb ételeket.

Menjen gyakrabban levegőre!

Lehet, hogy közhelyként hangzik, de a friss levegő és a napfény tényleg rengeteg mindenre gyógyír. Éppen ezért érdemes minden nap, akár napi többször is pár percet a szabad levegőn tölteni – de vigyázat: az nem számít ide, ha lemegy cigarettázni, hiszen akkor a füstöt szívja, az pedig kicsit sem egészséges! Járjon egyet a környéken, vagy üljön ki kávézni, esetleg találkozzon egy barátjával egy közös ebéd erejéig – ezek mindegyike hozzájárul, hogy mozogjon is egy kicsit, és friss levegőt szívjon.

Tegyen rendet maga körül!

Szintén közhelynek számít a mondás, hogy rend a lelke mindennek, az viszont igaz, hogy tiszta, rendezett környezetben sokkal jobb dolgozni. Ez vonatkozik az íróasztalra és a kicsit tágabb munkakörnyezetre, de még az irodai konyhára is. Ahol tud, tegyen rendet, így minden reggel úgy érhet be, hogy jó érzés lesz leülni és nekikezdeni a tennivalóknak még akkor is, ha maga a munka annyira nincs is ínyére. Egy rendezett asztaltól például azonnal sokkal összeszedettebbnek érezheti magát.

Beszélgessen a kollégáival!

Akinek sikerül jó irodai környezetet kialakítania, az a munkába is szívesebben jár, illetve könnyebben birkózik meg a stresszes helyzetekkel is. Törekedjen arra, hogy jóban legyen az önnek is szimpatikus kollégákkal: ne zárkózzon el, beszélgessen, ossza meg a tapasztalatait, kérdezzen! Még akkor is fontos, hogy jó kapcsolatot ápoljon ezekkel az emberekkel, ha a mindennapokban nem is szeretne barátkozni velük, elvégre ideje nagy részét mégis csak velük tölti – nem mindegy, milyen hangulatban!

Forrás: 24.hu

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

 

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ