Az oktatás minőségét alapvetően a pedagógusok határozzák meg - hívta fel a figyelmet az InfoRádió Aréna című műsorában a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács titkára.

Figyelemmel kell lenni az átlagbérek és a pedagógusbérek egymáshoz való viszonyára - vélekedett az InfoRádió Aréna című műsorában Bartus Gábor, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács titkára.

Az az érdekes, hogy az átlagbértől milyen messze van a pedagógusbér. A helyzet az, hogy nincsenek közelebb az átlagbérhez a pedagógusbérek most, mint 2010-ben voltak. Nagyon messze vannak

- mondta Bartus Gábor.

Ennek szerinte súlyos következményei vannak.

Az oktatás kimenete tulajdonképpen, ha nagyon lecsupaszítom a képet, attól függ, milyen az oktatás mennyiségi és minőségi viszonya. Mennyiségileg az a kérdés, hogy hány évet töltünk az oktatásban; itt is van lemaradásunk. Ha a V4-eket nézzük, akkor Csehország és Lengyelország az utóbbi néhány évben két évben vert ránk az oktatásban eltöltött átlagos idő tekintetében. A másik a minőség: lehetnek digitális táblák, még jobb tankönyvek, de az oktatás minőségét alapvetően a pedagógus határozza meg

- vélekedett.

A jelenlegi alacsony pedagógusbérekkel viszont Magyarországon esély sincs a tudástőke érdemi bővítésére - figyelmeztetett a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács titkára.

Ha nem nő a tudástőkénk, számos más területen továbbra is hátrányban leszünk, egyrészt a munkatermelékenység területén, másrészt a tekintetben, hogy a környezettudatosságot mennyire lehet terjeszteni; ez összefügg az iskolázottsággal, a tudással. A demográfiai fogyásunkat sem fogjuk tudni érdemben ellensúlyozni a munkatermelékenység növekedésével.

Mindezek miatt Bartus Gábor szerint fontos feladat, hogy politikusok és nem politikusok közösen kitalálják, hogy bár a pedagógusok ügye nem hoz sok szavazatot, mégis hogyan lehetne lényeges változtatásokat megvalósítani a közoktatásban.

Forrás: infostart.hu

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!