Felháborítónak tartja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, hogy a szaktárca szerint ők támadják a Nemzeti Alaptantervet. Azt is visszautasítják, hogy a szakszervezetnek az ellenzék által előretolt elnöke van, mert -ahogy fogalmaznak-a hülyeség pártsemleges. A Miniszterelnökséget vezető miniszter néhány napja jelentette be: nem lesz új NAT, csak a régit módosítják. Az ATV híradója által megkérdezett oktatáskutató szerint alapjaiban kell átalakítani az oktatást.

Kásler Miklós miniszter az idei tanévnyitón jelentette be, hogy elkészült, és a következő tanévben bevezetik a klasszikus értékekre, de a legkorszerűbb módszerekre támaszkodó nemzeti alaptantervet és kerettantervet.

Gulyás Gergely viszont arról beszélt a múlt heti kormányinfón, hogy szó sincs új alaptanterv bevezetéséről, csak a régi bizonyos részeit írják át. Ezt viszont a pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tartotta elfogadhatatlannak és lemondásra szólították fel Kásler Miklós minisztert.

A szaktárca válaszában úgy fogalmazott, hogy az ellenzék által előretolt PDSZ-elnök újabb politikai támadást indított a Nemzeti Alaptanterv ellen. A minisztérium szerint a módosítások révén a NAT-ban megjelennek azok a módszertani változások, amelyek lehetővé teszik a minden korábbinál modernebb kerettantervek elkészítését.”

A PDSZ elnöke szerint felháborító, hogy a minisztérium politikai választ adott egy szakmai kérdésre így azt visszautasítják. Szűcs Tamás azt mondja: kétséges, hogy érdemes-e foltozgatni a régi NAT-ot.

A NAT-tal kapcsolatban most az az az állítása a kormánynak, hogy á, nem is terveztek új NAT-ot. Azért meg lehetne nézni a kormányzati sajtót és a korábbi Kásler és Gulyás nyilatkozatokat, kifejezetten arról beszél mindeni évek óta, hogy egy új NAT lesz

- fogalmazott Szűcs.

Az ATV Start c. műsorában Nahalka István oktatáskutató arról beszélt, hogy nagyon nehéz követni a szaktárca kommunikációját, de az biztos, hogy a jelenlegi Nemzeti Alaptanterven változtatni kell.

Ma ez egy nagyon centralizált, nagyon előírójellegű tantervi szisztéma, pontosan megmondja, mit kell megtanítani a gyerekeknek.A pedagógiai lkehetőségeket olyan keretek közé zárja, amelyben nem lehet igazán mozogni. Például, hogy igazodjuk a gyerekeknek, személyes legyen a fejlesztése a gyerekeknek. Lehetetlen ilyen körülmények között

- vélekedett az oktatáskutató.

Az idei Pisa-teszten a magyar diákok átlagpontszáma kis mértékben ugyan javult, de 2009 óta folyamatosan romlik a fiatalok eredménye matematikából, olvasásból és a természettudományi tárgyakból is.

Forrás: atv.hu

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!