Több olvasói levelet is kaptunk arról, és a járaton utazó kollégánktól is úgy tudjuk, hogy 2537-es, 6:58-kor Vácról induló, Vác és Budapest között közlekedő vonat teljesen szürreális okok miatt várakozott a reggeli órákban Csomád állomáson: az ott lévők információi szerint ugyanis nem más történt, mint hogy a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért a vonat nem közlekedett tovább, helyette egy másik mozdonyvezetőre vártak – írja az Index.

 Az utasok egy része fél tíz után úgy döntött, hogy leszáll a vonatról,

és a kritikus helyzetben igyekeztek összefogni: „akiért jönnek kocsival, azok felvesznek idegeneket", írta kollégánk, aki többedmagával utazott Veresegyház felé.

 Hasonlóról számoltak be a 2517-es, 06:26 perckor Vácrátótról Budapest Nyugati pályaudvar irányába induló járat esetében is: ez a szerelvény is megállt Csomádnál (miközben nem kellett volna neki), és az utasok arra vártak, hogy

egy másik mozdonyvezető vegye át a szerelvényt, mivel az előzőnek lejárt a 12 órás műszakja

– mondta el állítólag az egyik kalauz. 

Kollégánk úgy tudja, az ő vonalán legalább még egy vonat lehetett ma, ami az övéhez hasonlóan járt (ez lehetett a 2517-es járat), de „állítólag hiába ért volna oda egy másik mozdonyvezető, akkor se tudtunk volna a torlódás miatt továbbmenni" – írta.

 A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon jelenleg 160-180 perces késésekkel kell számolni a MÁV tájékoztatása szerint,

de más vonalak sem problémamentesek, sőt. Kerestük a céget a lejárt munkaidejű mozdonyvezetők miatt, egyelőre nem kaptunk választ kérdéseinkre. Mindenesetre nem ez volna az első ilyen eset a világtörténelemben: tavaly júniusban egy Nyíregyházára tartó intercity utasainak kellett kb. fél órát várniuk Füzesabony előtt, a pusztában, míg megérkezett a helyszínre az előző vezetőt váltó kolléga.

Forrás: Index

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ