Mást jelent az álommunkahely a fiataloknak, mint szüleik, nagyszüleik korosztályának. Ők már a digitális világ bennszülöttei. Hírekből, online felületekről, barátoktól, ismerősöktől tájékozódnak álláskeresés előtt. Többségük számára a fizetésnél is fontosabb, hogy jó csapatba, közösségbe kerüljenek, ahol megbecsülik őket. Ha pedig csalódnak, gyorsan továbbállnak. A delmagyar.hu cikke.
Sör, bor vagy tömény? Ebben a sorrendben! Jól sejtik, ez egy reklám, de nem valamelyik éjszakai klubot hirdeti, hanem új munkatársait kereső informatikai vállalkozást. Egy másik cég közös ebédekkel, ingyenkávéval, ásványvízzel csábítja a fiatalokat. Ha hihetünk az álláshirdetéseknek: ők kerékpár-, kutya-, de minimum családbarát munkahelyről álmodnak. Olyan cégekről, amelyeknek fontos a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés, mintha a nyereséges működés már mellékes lenne.
Nem munkát, közösségi élményt kínálnak
Minél fiatalabb valaki, annál több forrásból tájékozódik a munkaadóról és a leendő munkaköréről – derül ki abból a kutatásból, amit a Pulzus készített 2018-ban, 1900 fő megkérdezésével. A fiatalok számára az anyagiaknál is fontosabb a jó közösség és a megbecsülés, továbbá a folyamatos szakmai fejlődés. Ha csalódnak elvárásaikban, akkor munkahelyüknek könnyű szívvel búcsút intenek.
Más nyelvet beszélnek
A demográfiai hullámvölgy a munkaerőpiacot is elérte: míg 1975-ben 194 ezer 240 gyermek született a KSH adatai szerint, addig 30 évvel később, 2005-ben mindössze 97 ezer 496, vagyis csaknem százezerrel kevesebb. Az uniós csatlakozással pedig Nyugat-Európa is megnyílt az álláskeresők előtt.
– A fiatalok már online tartalmakon nőttek fel, nem könyveket olvasva – mondta lapunknak Bordi Beatrix, az egyik, kifejezetten a fiatal álláskeresőknek szóló weboldal marketingese. Szerinte ahhoz, hogy bármilyen üzenet eljusson hozzájuk, azt megfelelően kell tudni egyszerűsíteni, átláthatóvá tenni, ütősre, frappánsra fogalmazni, és kellően sok vizuális elemmel dúsítani.
Mindennapi szorongásainkat add meg nekünk
– Mindenki azt gondolja, hogy a legfőbb szorongást kell kiiktatni, az egzisztenciálisat, tehát olyan munkát kell választani, ami tuti pénzt fizet. A legrosszabb hírem az, hogy ez a legrosszabb választás – mondta szegedi előadásán Tari Annamária. A klinikai szakpszichológus szerint csak abban lehet sikeres valaki, amit valóban tud, ez pedig önbizalmat ad. Miközben a világ azt sulykolja, hogy elég azt tudni, hogy mit hol kell keresni az információtengerben, de szilárd tudás nélkül egyre több fiatal szorong.
Forrás: delmagyar.hu
Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!