Rossz munkaszervezés miatt maradt ki több elővárosi vonat a napokban, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt – ezt mondja a MÁV. A vasúttársaság szerint egy vonatvezető átlagosan bruttó 650 ezer forintot keres, de egyes mozdonyvezetők bére meghaladja a bruttó egymillió forintot, így ebben a szakmában nincs hiány. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint azonban akkora a munkaerőhiány a vasúttársaságnál, hogy az már veszélyezteti a menetrendszerű közlekedést. Közben az MSZP csoportos létszámleépítésről szerzett tudomást a MÁV-nál.

 A mai napon nem közlekedik! Két napja ezt a tájékoztatást kapta több száz utas a Keleti Pályaudvaron. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint azért nem indultak el ezek az elővárosi vonatok, mert nem volt elég mozdonyvezető.

A munkaerőhiány miatt jelenleg már vonatokat is törölnek, és ez azt eredményezi, hogy az utasok akár egy órát is kell, hogy várjanak a következő vonatra, így például ma reggel is volt olyan vonat, amit töröltek a csúcsidő kellős közepén, és emiatt az emberek nem értek be időben a munkahelyükre

- mondta Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja.

A MÁV viszont azt mondta: szervezési hiba miatt nem indultak el a járatok. Az állami vasúttársaságnál 2700 mozdonyvezető dolgozik. De, ennél sokkal többen szeretnének vonatot vezetni. Csakhogy, a jelentkezők 30-40 százaléka nem felel meg a kritériumoknak.

Szigorú egészségügyi feltételeknek kell megfelelni, ez kiterjed a szív- és érrendszeri, mozgásszervi és az egyéb kritériumokra. Emellett fontos, hogy a leendő mozdonyvezetőnek megfelelő legyen a pszichés állapota. A kiválasztás, és a képzés csaknem másfél év.

Van létszámhiányunk, de ahhoz, hogy a vonatok el tudjanak menni időben, ahhoz a kellő mozdonyvezető-létszám megvan. Igazából a mozdonyvezető kollegáink túlórával tudják a megnövekedett munkát biztosítani

- nyilatkozta az ATV Híradójának Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke.

A MÁV kommunikációs vezetője szerint a mozdonyvezetői az egyik legjobban fizetett szakma a vasúttársaságnál. A vonatok irányítói átlagosan bruttó 650 ezer forintot visznek haza, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.

A MÁV-nál a betöltetlen pozícióknak a száma, egy év alatt kb. 10 százalékkal csökkent. Ennyit javult a helyzet egy év alatt. Előző évben 1180 betöltetlen pozíció volt, ez 1070 közelébe csökkent ebben az évben. Ez a teljes MÁV létszámnak, a 38 ezer főnek mindösszesen két és fél százaléka

- mondta Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója.

Közben az MSZP birtokába került levél szerint komoly elbocsátások lesznek a MÁV-nál.

„A csoportos létszámleépítés egy nagyon súlyos dolog, ami családok ezreit, tízezreit teheti tönkre, nem látjuk most azt a helyzetet, ami ezt indokolná, ezért válaszokat várunk” - nyilatkozta Komjáthi Imre, a párt alelnöke.

A MÁV cáfolta, hogy csoportos létszámleépítés lesz a cégnél.

Forrás: atv.hu

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!