A People magazin idén is megjelentette a „Companies That Care”, vagyis a „törődő cégek” listáját, amit a Great Place to Work nevű, kutató- és tanácsadócég állított össze. Ezen 50 amerikai céget nevesítenek, amelyek valóban törődnek alkalmazottaikkal – írja az Origo.

A felmérés során több mint 4,5 millió munkavállaló véleményét használták fel.

A dolgozóknak rangsorolniuk kellett a cégeket az életükre és a közösségre gyakorolt hatásaik alapján, mint például a „munkámnak jelentősége van” vagy a „büszke lehetek az elért eredményeimre” szempontok figyelembe vételével.

A felmérés kapcsán úgy találták az azt kiértékelők, hogy a munkavállalóval való törődés valójában igen kifizetődő.

A San Franciscó-i székhelyű számítástechnikai cég, a Salesforce már a második alkalommal vezeti a listát. 

Ezt azzal érdemelte ki, hogy különösen odafigyel az „egyenlő munkáért egyenlő bért” elvre, azaz a munkavégzéssel nem összefüggő szempontok nem számítanak a bérezés kialakításában.

A cég 2016-ban és 2017-ben egyaránt 3-3 millió dollárt költött arra, hogy megszüntesse a dolgozók nemi, rasszbeli vagy etnikumi megkülönböztetését.

Kollégáimmal hónapok óta azon vitázunk, hogy miképpen számoljuk fel a bérszakadékot. Azt akartuk kitalálni, miképpen segíthetjük a nőket a Salesforce-nál

– nyilatkozta a MoneyIshnek Cindy Robbins, a cég személyzeti vezetője.

A második legtörődőbb cégnek a Deloitte globális könyvvizsgáló és tanácsadó vállalatot választották.

A cégnél ráadásul egy négy hónapos ösztöndíj is elérhető az alkalmazottak számára.

Az azt elnyerők lehetőséget kapnak arra, hogy társadalmi problémák lehetséges megoldásain dolgozzanak a fenntarthatóság és a szociális egyenlőtlenség kérdéseiben.

A listán a harmadik cég az amerikai Ultimate Software lett.

Az 1990-ben Floridában alapított vállalat egy olyan workshopot indított, aminek célja, hogy minden alkalmazottnak biztonságos és barátságos környezetet biztosítson.

Azok a cégek, ahol figyelembe vették a dolgozók igényeit, négyszer annyi bevételt értek el, mint a lista legalján szereplők.

Ráadásul a vezetői hatékonyságban legmagasabb pontszámot kapott vállalatok ötszörös bevételt értek el a hátul végzőkhöz képest.

A kutatások azt mutatják, hogy a dolgozók termelékenysége növekszik, míg a stressz-szintjük csökken.

Ugyanakkor azok a munkavállalók, akik nem elégedettek munkahelyükkel, 37 százalékkal kevesebb napot dolgoztak, 49 százalékkal több balesetet szenvedtek, és 60 százalékkal többet hibáztak, mint azok a munkavállalók, akiket megbecsül a cégük.

Forrás: Origo

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!