Inflációkövető illetményalapot és a minőségi munkát érdemben honoráló jutalmakat is ki szeretne harcolni a tanároknak a Nemzeti Pedagóguskar – tudta meg az mno.hu. Éves beszámolójában a testület javasolja azt is, hogy a nyugdíjkorhatárt elérő tanárok tovább dolgozhassanak, és hogy a hetedik évfolyamtól kezdve minden tantárgyból rendezzenek államilag finanszírozott tanulmányi versenyeket.

Több ponton is módosítana a tanári életpályamodell szabályain a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) – derül ki a Horváth Péter vezette szervezet összefoglaló éves beszámolójából. A kar eddigi eredményeit és szakmai javaslatait összegző anyag rámutat, a tanári fizetések értékállandóságát hosszú távon a mindenkori minimálbérhez való igazítás garantálta volna, ám az erre vonatkozó előírást a kormány eltörölte. Mivel az elválasztással az NPK nem értett egyet, szeretnék elérni, hogy a pedagógusbérek alapját képező költségvetési törvényben meghatározott vetítési alap évente legalább az inflációval növekedjen.

A kar szerint az életpálya egyik leggyengébb része, hogy az intézményvezetőknek semmi lehetőségük nincs a minőségi, illetve a mennyiségi munka, továbbá a többféle végzettségből adódó vagy továbbképzéseken szerzett és hasznosított többletek elismerésére. Ennek következtében igazi motivációra nincs lehetőség.

Hangsúlyozták: a törvény lehetőséget ad jutalmazásra, de hogy ez a gyakorlatban is megvalósulhasson, biztosítani kellene a szükséges pénzeszközöket a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) költségvetésében.

A testület szeretné, ha a tanulói programokra is több pénz jutna: mint írták, el kell érni, hogy a diákolimpia versenyeinek költségeit fedezze az állam, emellett szükséges, hogy a 7. évfolyamtól kezdve minden tantárgyból szervezzenek államilag finanszírozott, felmenő rendszerű tanulmányi versenyeket is.

Az NPK sérelmezi, hogy a hatályos szabályok szerint az iskolák nem vehetnek fel új munkatársat a nyugdíjba vonuló pedagógusok helyére, még megbízással sem. Ezzel összefüggésben javasolják, hogy az érintettek nyilatkozhassanak, szeretnének-e az adott évben még tovább dolgozni az aktuális feladatok befejezése érdekében. A kilencosztályos általános iskola ötlete kapcsán a tanárok jelezték: az ágazat problémáját nem feltétlenül oldaná meg egy újabb évfolyam, de ha mégis ez a tárca elképzelése, akkor támogatják, ám szerepet kérnek a részletek kidolgozásából.

Forrás: mno.hu

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ