Ma már közhely, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg, ám arról kevesebb szó esik, hogy újak is jönnek létre. Ilyen a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) menedzser is, amiből akkora hiány mutatkozik, hogy milliós fizetésekkel halásszák el egymástól a szakembereket a nagyvállalatok. A hiány pótlására Magyarországon először indul szakirányú továbbképzés az Edutus Főiskolán – írja a Profitline.

 A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. A vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz valóságos aranybánya. Ennek az adattengernek a feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén az ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management – CRM) szoftver.

Csakhogy, nélkülözhetetlen egy szakember, aki menedzseli a folyamatot és a létrejövő információhalmazt. Ő a CRM-menedzser. A probléma ott kezdődik, hogy a szükséges tudással rendelkező szakemberek száma töredéke annak, amennyire szükség lenne a magyar piacon

– mondta Damjanovich Nebojsa online marketing szakértő, a képzés szervezője.

A szakemberhiány oka, hogy a technológia fejlődésével mára széles körben elérhetővé vált és felértékelődött a CRM rendszerek szerepe. Bár CRM szoftverek korábban is léteztek, magas áruk miatt jóformán csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak. Ugyanakkor szakemberképzés nem volt, azt a rendszer szállítója „adta” a szoftver mellé - meglehetősen borsos áron.

Így a munkaerőpiacon máig csak azok a szakemberek vannak, akiket korábban a nagyvállalatok képeztek ki, így egymástól „lopkodják” a munkaerőt, nem ritkán milliós fizetésért. Ennek az lett az eredménye, hogy egyre több CRM-menedzsert keresnek – magyarázza Damjanovich Nebojsa.

Ezt felismerve az Edutus Főiskola, a piac meghatározó szereplőivel együttműködve Magyarországon először indít CRM-menedzserképzést. A szakirányú továbbképzésben a Microsoft, az SAP, a Salesforce, a Zoho és a hazai MiniCRM szakemberei vesznek részt. A két szemeszterből álló képzésen a legelterjedtebb CRM rendszerek kezelésének elsajátításával a nemzetközi munkaerőpiacon is versenyképes tudás szerezhető.

A képzésről további részletek az Edutus Főiskola honlapján találhatók.

Forrás: profitline.hu

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Eseménynaptár

loader
Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ

Megvá­lasz­tot­tak — Mi lesz most?



A szem­lé­le­té­ben teljes mér­ték­ben újdon­ság­nak szá­mí­tó könyv egy­részt meg­oldást nyújt a ma­gyar szak­szer­ve­ze­te­ket is súj­tó fo­lya­ma­tos tag­lét­szám­csökkenés meg­állí­tá­sá­ra, más­részt se­gít át­te­kin­te­ni a mun­ka­he­lyi tiszt­ség­gel já­ró fe­la­da­to­kat, va­la­mint azok si­ke­res el­lá­tá­sá­hoz gya­kor­la­ti ta­ná­csok­kal lát­ja el a mun­ka­he­lyi szak­szer­ve­ze­ti tiszt­ség­vi­se­lőket.

To­vábbi in­for­má­ció