Lejárt a munkaideje, ezért Füzes­abony előtt megállt az IC-vel és nem ment tovább. Olvasónktól úgy tudjuk, az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra – írja a Bors.

Fogta magát a Dália IC sofőrje, és mint aki jól végezte dolgát,

megállt a vonattal a pusztában, és elballagott, mert lejárt a munkaideje.

A Bors olvasója értesítette lapunkat a megdöbbentő esetről, ami tegnap reggel történt vele.

A Nyíregyházára tartó intercity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról. Műszaki hiba állt a dolog hátterében, Pécel és Isaszeg között ugyanis leszakadt a felsővezeték, Aszódnál pedig a biztosítóberendezés nem működött megfelelően. Ezt ugyan nem sokkal reggel 7 után sikerült megjavítani, de a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés. Persze ez nem vigasztalta azokat az utasokat, akik a „héthúszasra” szálltak fel.

– Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyerme­kem ballagására – kezdte lapunknak Lente Endre. – El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén.

Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje

– idézte fel a döbbenet pillanatait Endre, aki persze nem nagyon tudott mit mondani erre.

Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzes­abonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni. A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia. Kerestük a MÁV-ot az esettel kapcsolatban, de a mozdonyvezetőt érintő problémára nem kaptunk választ, csak arra, hogy műszaki problémák adódtak a vonalon.

Forrás: Bors

A jelenleg 2005. évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről meghatározása szerint a vezetési idő hossza - függetlenül az éjszakai időben eltöltött munkaórák számától - a napi munkaidőn belül nem haladhatja meg a tíz órát.

A vezetési idő a munkaidő azon része, amely alatt a vasúti járművezető a vasúti járműért a munkaviszonya alapján felel, kivéve a vasúti jármű üzembe helyezésének és üzemen kívül helyezésének ideje, de beleértve az olyan beütemezett megszakításokat, amikor a vasúti járművezető a vasúti járműért továbbra is felelős.

Az országhatárokon átnyúló kölcsönös átjárhatósághoz kapcsolódó szolgáltatást végző utazó vasúti munkavállalónak nem minősülő vasúti járművezető esetében a kollektív szerződés kimondhatja, hogy a vezetési időbe beletartozik az a kiindulási-, közbenső és fordulóállomási várakozási idő is, amikor a vasúti járművezető köteles a vasúti járművön tartózkodni, viszont nem tartozik bele a vasúti jármű üzembe helyezésének és üzemen kívül helyezésének időtartama, valamint a munkaközi szünet.

A MÁV kérésére közöljük az üggyel kapcsolatos állásfoglalásukat:

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték-szakadás és biztosító-berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig  a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!