Magyarországról toboroznak munkaerőt a Nagyvárad környéki üzemek. A város ipari övezetében az elmúlt évek beruházásai egész gyárerdőt hoztak létre, a magyar oldalon fekvő Biharkeresztesen és környékén viszont a közmunkán kívül alig van munkahely.

A térség legnagyobb gondja közel száz év elteltével is Trianon, vagyis az hogy az első világháború következményei elvágták Nagyváradot magyarországi vonzáskörzetétől. Az uniós csatlakozással azonban bebizonyosodott, ha a mesterséges akadályok eltűnnek, összenő, ami összetartozik. Biharkeresztes és Nagyvárad között menetrendszerű buszjárat indult,  talán hamarosan ingázók is utaznak majd rajta. Kérdés persze a fizetés, Romániában ugyanis alacsonyabbak a bérek – hangzott el a Kossuth rádió Hajnal-táj című műsorában.

Kubik Zoltán Biharkeresztesről azt mondta, az eredeti szakmája szobafestő-mázoló. Jelenleg nincs munkája, bízik benne, hogy a szakmájában el tud helyezkedni. Helyben nincs más, csak a közmunka, ezért az sem zavarná, ha ingáznia kellene vagy ha más szakmában helyezkedhetne el.

   Pető Attila szerkezetlakatos katasztrofálisnak nevezte a biharkeresztesi munkaerő-piaci helyzetet. Mint mondta: csak a Dunántúlra lehet menni, vagy közmunkásnak. Arra a kérdésre, hogy vállalna-e munkát Nagyváradon is, azt válaszolta: az a fizetségtől függ.