A közoktatás átalakításának legújabb fejleményeként, a pedagógusok minősítési és előmeneteli rendszeréhez kapcsolódva sorra alakulnak az iskolákban a pedagógus önértékelési csoportok (népi elnevezésükön PÖCS-ök) – írja a Magyar Narancs.

E kollektívák feladata lesz, hogy a kollégák és a szülők véleményét összegezve, a tanfelügyeleti rendszer kiegészítéseként értékeljék az éves minősítési eljárásba bevont pedagógusok munkáját. Ezzel párhuzamosan készül a tanárok iskolán belüli és kívüli viselkedését szabályozni hivatott Pedagógus Etikai Kódex is. Nem mindenki örül a változásoknak. A napokban a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanárai közleményben tiltakoztak a felülről kikényszerített etikai normák ellen. Mint írják, „büszke, gondolkodó értelmiségiként elfogadhatatlan, hogy viselkedésünket, öltözködésünket, magánéletünket hatalmi szóval szabályozzák".

A zuglói Bóbita Óvoda munkatársai az önértékelési rendszer ellen keltek ki. Szerintük az eljárás „a kollégák közreműködésére számító besúgórendszert kíván felépíteni. Etikátlan és szakmailag is elfogadhatatlan, hogy egymás bírálatára köteleznek bennünket. Sokéves együttműködésen alapuló, akár baráti, akár kollegiális kapcsolatokat kívánnak ezzel tönkretenni, a kollektívákat megosztani".

Forrás: Magyar Narancs