A Magyar Posta is munkaerőhiánnyal küzd, főleg Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Nyugat-Magyarországon, különösen az országhatár közelében vannak betöltetlen pozíciói. A mintegy 30 ezer fős vállalatnál szeptember végén ötszáznál kevesebb betöltetlen állás volt, ebből a hálózati területen száz, a logisztikai területen négyszáz – tájékoztatta a Világgazdaságot a Magyar Posta.

A tavasz óta folytatott intenzív toborzás eredményeként október végén mintegy ötszáz fővel több dolgozója volt a postának, mint tavaly év végén. A vállalat emellett több mint 21 ezer négyzetméterrel bővítette csomagfeldolgozó telephelyei területét, növelte a rekeszszámot a legforgalmasabb csomagautomatáknál, és a kiemelt szállítási időszakokra vonatkozó előrejelzéseket kért nagy feladó partnereitől, főleg a webáruházaktól.

Az elmúlt években az e-kereskedelem évente több mint 10 százalékkal nőtt, erre az évre 18 százalék áll az előrejelzésekben. A Magyar Posta tavaly több mint 17 millió csomagot kézbesített, a nemzetközi forgalomban további 5 millió árutartalmú regisztrált levelet és 9 millió szintén árutartalmú közönséges levelet szállított ki (a két utóbbi küldeménytípus az e-kereskedelemben gyakori feladási mód). Az idén a csomagmennyiség meg is haladhatja a 20 millió darabot, az árutartalmú regisztrált leveleké 6,5 millió, az árutartalmú közönséges leveleké 10 millió körül várható. A karácsonyi csúcsidőszakban a napi küldemények száma megduplázódhat, és sokkal több nemzetközi küldemény is érkezhet a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba.

Az idén már októberben voltak napok, amikor a posta csomagforgalma 10 százalékkal meghaladta a karácsonyi időszak átlagforgalmát, november első napjaiban pedig volt 15 százalékos túllépésre is példa. A posta ezért vezethette be november 15-től, hogy a szerződéssel nem rendelkező üzleti partnerei – esetenként – két csomagtípusból egyenként csak ötöt-ötöt adhatnak fel. Más korlát nincs, így a családoknak szánt küldemények továbbra is változatlan feltételek mellett, a megszokott módon adhatók fel. Az ügyfelek több mint 80 százaléka a házhoz szállítást kéri, de egyre népszerűbb a csomagautomata, így ezek kapacitását a posta növelte, a munkát jövőre is folytatja. Ügyfeleinek azt javasolja, hogy a kiemelt időszakokban fixpontra (postára, a postával szerződött partnerekhez) vagy az ideiglenes Ünnepi CsomagPontokra kérjék csomagjukat. A Magyar Posta Logisztika árbevétele évről évre nő, a társaság piacvezető a belföldi csomag-, futár- és expresszpiacon.

Forrás: Világgazdaság