Mindenkinek a távmunka az érdeke

A cégvezetők még ma is túlságosan ragaszkodnak ahhoz, hogy a munkatársak munkaidőben bent dolgozzanak az irodában. Márpedig ennek ezekben a napokban csak egyetlen értelmes magyarázata lehet: a légkondicionálás. Minden más érv megbukott, mindenkinek a távmunka az érdeke – írja a HVG.

Nézzünk szembe a tényekkel: a világ már tulajdonképpen mobilon működik. Becslések szerint 2016-ra 2 milliárd embernek lesz okostelefonja és az emailek 53 százalékát már most is valamilyen mobil eszközön nyitják meg. Ehhez képest a munkaadók többsége még mindig ódzkodik a távmunkától, ellátja ugyan a munkatársát mobillal, laptoppal és tablettel, de valahogy mégis akkor a legboldogabb, ha a kollégák reggel nyolctól délután ötig fixen bent ülnek az irodában.

Az Entrepreneur most olyan állításokat cáfol meg, amelyekre a munkaadók hivatkozni szoktak akkor, ha a távmunka ellen kell szólniuk.

Ha nincsenek szem előtt a beosztottaim, nem hiszem el, hogy dolgoznak

Ha egy főnöknek a fél szemét vagy fülét mindig az alkalmazottain kell tartania, különben nem dolgoznának rendesen, akkor valószínűleg új embereket kéne felvennie, mert nem a legjobbakat alkalmazza.

Egy menedzsernek nem dolga a fizikai felügyelet, az, hogy a munkatársak válla felett folyamatosan figyelje „szépen írják-e meg a leckéjüket". A főnöknek el kell mondania a feladatot, az elvárásokat, és csak akkor kell beavatkoznia, ha gond van, vagy ha a segítségét kérik. A modern technika segítségével a megbeszélésekhez sem kell személyesen találkozni, a Skype vagy a GoToMeeting remek platform lehet a csoportos vagy négyszemközti megbeszélésekre. Ráadásul sokkal jobban teljesítenek azok, akiket hagynak a saját tempójukban dolgozni, főleg a kreativitást igénylő feladatoknál.

Ha nincsenek bent az irodában, akkor nem csak a munkájukkal foglalkoznak munkaidőben

Ha jó embereket választott ki, akkor azok egy virtuális környezetben is képesek jól teljesíteni. Az senkinek sem jó, ha a távmunka folyamatos munkába megy át, vagyis ha jól szervezik meg a virtuális csapat- és egyéni munkát, akkor a távmunkában dolgozók is ragaszkodnak majd a munkaidőhöz, hiszen nekik sem érdekük, hogy a saját szabadidejük feloldódjon a munkában.

Az ügyfelek csak akkor bíznak bennünk, ha van látható és működő, fizikai központunk

Az ügyfeleknek az kell, hogy szolgáltassanak nekik, és ha kell, elérhető legyen a cég. Ma már egy jól működő honlap, egy telefonon bármikor elérhető ügyfélszolgálat sokkal megbízhatóbb képet nyújt, mint egy postacímmel ugyan rendelkező, de a telefont soha fel nem vevő iroda. A digitális korszaknak éppen az a lényege, hogy már nem kell tégla és habarcs egy jól működő iroda felépítéséhez. Nagyjából ugyanez a válasz arra is, hogy felhasználóbarátabb-e egy olyan hely, ahol minden egy helyen van. Éppen fordítva: nem kell egy földrajzi helyhez ragaszkodni ahhoz, hogy a legjobb munkatársakat a cég kiválassza. Egy virtuális irodában nem gond, ha a munkatársak több száz kilométerre laknak egymástól.

Forrás: HVG

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ