A sofőrök nagyjából tíz százaléka hagyta el az elmúlt egy év leforgása alatt a pécsi közlekedési vállalatot, ha ez a trend tovább folytatódik, akkor néhány hónapon belül komoly fennakadások lehetnek a Tüke Busznál.

Ez derült ki a fideszes frakcióvezető, dr. Csizmadia Péter és Raposa Gábor, a cégnél működő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) pécsi szervezetének vezetője tárgyalásán.

A múlt héten jelentette be Csizmadia Péter (Fidesz) frakcióvezető, hogy szeretnének tisztán látni a Tüke Busznál kialakult helyzet kapcsán, mert jelentős számú sofőr tervezi elhagyni a céget, ami végső soron járatkimaradásokhoz, járatcsökkentésekhez vezethet. Ezért egyeztetést kezdeményezett a cég érdekképviseleteivel. Raposa Gáborral, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) pécsi szervezetének vezetőjével pedig kedden már tárgyalt.

A fideszes frakcióvezető tárgyal az érdekképviseletekkel

Csizmadia Péter a tárgyalást követően úgy nyilatkozott, hogy már most kevés a sofőr a cégnél, ezért is késnek a buszok és vannak járatkimaradások. A tavalyi létszámnak nagyjából a tíz százaléka távozott, ami az év első felében csak azért nem volt érzékelhető még a buszos közlekedésben, mert csökkentették a járatszámokat részben a nyári menetrend miatt, részben pedig a járványhelyzet alatti időben. Amennyiben azonban nem állítják meg az elvándorlást, akkor néhány hónapon belül már súlyos problémák jelentkezhetnek a cégnél, hiszen most már a túlórákkal tudják csak biztosítani a járatszámot – mondta.

– Ideje van annak, hogy komolyan vegye a gondot a városvezetés, mert tarthatatlanná válhat a helyzet és járatcsökkentésekre kell számítani

– emelte ki a frakcióvezető, aki elmondta azt is, hogy azt követően is távoztak a cégtől, hogy ősszel kiderült, a vezérigazgató fizetését megemelték duplájára.

– A jelenlegi bruttó 1265 forintról 1600 forintra kellene növelni a sofőrök alapórabérét, erre tettünk javaslatot

– mondta Raposa Gábor szakszervezeti vezető, aki szerint ezzel érnék utol a Volánbusznál jövőre várható bérszínvonalat, és ezzel lehetne megelőzni a létszámcsökkenést.

– Ha kevesebbet emelnek, akkor a gépkocsivezetők egy része át fog menni a Volánhoz. A jelenlegi létszám annyira ki van élezve, hogy túl­órával is alig tudjuk ellátni a feladatot, de így is maradnak ki járatok, miközben a sofőrök napi terhelése is megnőtt – mondta.
Úgy tudjuk, hogy a fideszes frakcióvezető a Tükénél működő másik érdekképviselettel, a Független Dolgozók Szakszervezetével (FDSZ) is szeretne tárgyalni.

Forrás: bama.hu

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!