Módosulnak a kézbesítési szabályok és a postai kiszolgálás rendje a koronavírus-járványveszély miatt – írta honlapján a Magyar Posta.

A hatósági házi karanténnal érintett címeken a posta felfüggeszti a személyes kézbesítést a karantén megszűnéséig.

Ez azt jelenti, hogy az ajánlott, a tértivevényes és értéknyilvánításos levelek, valamint a hivatalos iratok, valamennyi utalvány (nyugdíj, kifizetési és külföldi) illetve csomagok érkezése esetén ezeket a küldeményeket nem kézbesíti a karantén ideje alatt. Ez időszak alatt azok a jogosultak, akik nincsenek karanténban, átvehetik a küldeményeket a kijelölt kézbesítési ponton. A küldemények kézbesítését a karantén lejáratát követően kísérli meg a posta a szokásos szabályok szerint.

A kézbesítő a karantén ideje alatt a közönséges levélküldeményeket a levélszekrénybe kézbesíti, illetve tájékoztatót is tesz mellé, ami a karanténra vonatkozó kézbesítési szabályokat ismerteti.

A Magyar Posta saját hatáskörben döntött arról, hogy a postai nyitvatartás első órájában elsőbbséget biztosít a kiszolgálásban a 60 év feletti, a járvány miatt fokozottan veszélyeztetett ügyfeleknek. Ez azt jelenti, hogy a reggeli nyitást követően a postai munkatársak az érkező 60 év feletti ügyfeleket előre veszik a kiszolgálásban, az intézkedés március 25-től már érvényben van, arról minden posta értesült. Ugyanakkor arra kérik az időseket, hogy lehetőleg maradjanak otthon, hiszen a posták zárt terek, ahol sok ember megfordul, ezért nem zárható ki a fertőzés veszélye minden óvintézkedés ellenére sem. Ha halaszthatatlan postai ügyintézésük van, akkor arra lehetőleg egy hozzátartozójukat kérjék meg.

Március 25-től a telefonos ügyfélszolgálatban átmenetileg kevesebben dolgoznak majd,

ezért a Magyar Posta az online elérhetőségeket ajánlja az ügyfelek számára. Kiemelték a csekkbefizető mobilalkalmazást is, iCsekk applikációban a csekkeken lévő QR-kód beolvasásával könnyen és gyorsan befizethetők a csekkek, így kiváltható a személyes befizetés.