Az EKSZ tiltakozik az ellen, hogy a cégvezetés a szerencsétlenség után szinte azonnal bűnbakot keres, és máris a munkavállalókra mutogat.

Azonnali és teljes körű vizsgálatot követel a 2-es metró ma reggeli balesete kapcsán a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ tiltakozik az ellen, hogy a cégvezetés a szerencsétlenség után szinte azonnal bűnbakot keres, emberi mulasztásról beszél, s máris a legkisebb láncszemekre, a munkavállalókra mutogat, fel sem tételezi, hogy műszaki hiba volt az ok.

Az EKSZ emlékeztet: a szakszervezet többször is felhívta a figyelmet a fővárosi közlekedés üzemeltetésére szánt hírhedten szűkös büdzsé kockázataira, adott esetben egy baleset bekövetkeztére. A szakszervezet szerint a döntéshozói, sőt a tulajdonosi körben is keresni kell a felelőst, mert nem biztosítanak elég pénzt a biztonságos közlekedéshez.

Mi szóltunk! Mondhatná a szakszervezet a 2-es metrónál történt ma kora reggeli baleset kapcsán, hiszen szakszervezeti berkekben az első gondolata mindenkinek az volt, hogy műszaki hiba történt. Egy ilyen egymásba ütközős esetet ugyanis másképp nehezen lehet elképzelni – mondta Nemes Gábor. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökét megdöbbentette a hír, hogy a cég vezérigazgatója alig pár órával az eset után azt nyilatkozta, hogy emberi mulasztás történt. Az EKSZ attól tart, hogy máris elkezdődött a „kisemberre” való mutogatás, amely annyira jellemzi a cégvezetést. A szakszervezet elvárja, hogy az ügyben azonnali és teljes körű vizsgálat induljon, amely során nemcsak a kiszolgáló személyzetet, hanem a cégvezetés felelőseit is nagyító alá veszik. A szakszervezet többször szólt: a szűkös költségvetés miatt számos olyan területre nem jut elég pénz, amely miatt akár forgalom közbeni baleset is bekövetkezhet. Az EKSZ többször feltette a kérdést: adott esetben ki vállalja majd a felelősséget?. Nemes szerint enyhén szólva sem tisztességes azonnal a járművezetőre vagy a karbantartókra mutogatni, mert a szakszervezetnél jól tudják, gyakran eddig is csak a szerencsén múlott, hogy nem volt baleset. A járművek megfelelő állapota mindennél fontosabb kell, hogy legyen, de gyakran erre a területre sem jut elég pénz.

Az EKSZ többször követelte a BKV működési költségeinek a felülvizsgálatát és megfelelő források biztosítását, ám hiába. A szakszervezet szerint ez volt az utolsó csepp a pohárban, a minden eddiginél erősebb figyelmeztetés: a fővárosi közlekedést ilyen anyagi körülmények között nem lehet színvonalasan, mi több, balesetmentesen működtetni.