A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint elsősorban tárgyalásos úton és a jogszabályi keretek betartásával kell az oktatási rendszert hatékonyabbá tenni.

 

Horváth Péter pénteken az MTI-nek azt mondta, a tárgyalásoknak ugyanakkor megvan az a sajátosságuk, hogy a felek nem mindent látnak, „és vannak olyan kérdések, amelyekben nagyon gyorsan nem lehet eredményt elérni, szélesebb körű konszenzus kell a megfelelő megoldáshoz”.

A pedagóguskar elnöke hozzátette: a sztrájk jogszerű eszköz, az egymás után következő megmozdulások, a polgári engedetlenség azonban kissé kaotikussá teszi az iskolai munkát.

Horváth Péter szerint nem szerencsés az, hogy adott esetben hetente megszakítsák, megtörjék a pedagógiai munkát, akármennyire türelmetlenek is a pedagógusok. Ennek okát már a gyermekek sem értik - jegyezte meg.

Péntek reggel 8-tól 10-ig a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdetett a köznevelési intézményekben, az akciót támogatta a Tanítanék mozgalom és a civil közoktatási platform is.


Ha Te is szeretnél a rabszolgatörvény ellen tiltakozni a Facookon és szeretnél egy ilyen keretet a profilképedre, akkor:
1. kattints a profilképedre
2. kattints a "keret hozzáadására"
3. írd be a keresőbe, hogy "Stop rabszolgatörvény"
4. húzással igazítsd a kívánt helyre
5. add meg, mennyi ideig akarod használni
6. fogadd el a változtatásokat

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ