Százas nagyságrendű elbocsátás várható a Budapesti Közlekedési Központ Zrt-nél – írja a Világgazdaság.

Százas nagyságrendű elbocsátás várható a Budapesti Közlekedési Központ Zrt-nél, amelynek létszáma jövő év elejére a jegyellenőrökkel és az ügyfélszolgálati dolgozókkal együtt 850 fő lesz, ez utóbbiak nélkül pedig 250 fő – mondta Tarlós István főpolgármester. A BKK létszáma 2014 elején még meghaladta a kétezer főt, idén januárban pedig 1639 fő volt. A BKK említet idei létszámcsökkentésben szerepe lesz annak is, hogy a Budapest Közút kiválik a cégből, aminek létszám vonzata is lesz – tett hozzá Tarlós. A BKK az eredeti feladatokhoz, tervekhez képest egy felduzzasztott szervezet lesz, a későbbiekben viszont a stratégia alkotásra, a közlekedés szervezésre koncentráló társaság lesz.

A főpolgármester nem tapasztalt negatív hozzáállást az uniós delegáció részéről az M3-as metró infrastruktúrájának felújítása kapcsán – fogalmazott a Világgazdaság kérdésre Tarlós, aki furcsállná, ha a város nem kapná meg az uniós támogatást. Eredetileg 125 milliárd forintos uniós támogatásról volt szó, idő közben viszont azt kérték a kormányzattól, hogy az IKOP-programon belül hajtsanak végre átcsoportosítást, és az újpalotai villamosra szánt 25 milliárd forint egy részét, 12,5 milliárdot fordítsák az M3-as rekonstrukciójára. Ennek persze az lenne a következménye, hogy az újpalotai villamos nem épülne meg a következő ciklusban – mondta Tarlós, aki azt is kifejtette, mindaddig nem döntenek a felújításhoz szükséges autóbuszok beszerzéséről, illetve bérléséről, amíg nem látja, hogy melyik konstrukció lenne előnyösebb. A számítások heteken belül elkészülnek. Mindkét konstrukció hitelfelvétellel járna, amihez viszont kormányzati döntésre is szükség lesz.

A kormánnyal jól haladnak az agglomerációs közlekedés visszaadásáról szóló tárgyalások – tette hozzá Tarlós, aki az elszámolásig azt szerette volna, hogy a főváros havi egymilliárd forintot kapjon a közlekedés ellátására, de végül 500 millió forint előleghez jut Budapest. A technikai átadás után viszont elszámolnak, és a kormány a teljes költséget megtéríti. A város valamennyi, így a csepeli HÉV-et is átadja az államnak – emelte ki a főpolgármester.

A tájékoztatón az is kiderült, hogy a város számára rendkívül előnytelen a most hatályba lépett hulladékgazdálkodási törvény, ezért annak módosítását kezdeményezi, és állami támogatásra is igényt tart az önkormányzat.

Forrás: Világgazdaság