Hosszas blogbejegyzésben vitatkozik Klinghammer Istvánnal Nahalka István oktatáskutató a blogján. A csúsztatások és előtéletek felsorolása aztán hirtelen megszakad – írja a HVG.

Nahalka István oktatáskutató, akivel a hvg.hu is készített egy kimerítő interjút a közoktatás gondjairól, is reagált Klinghammer István volt államtitkár szavaira. Klinghammer azt mondta a Magyar Nemzetnek, kinyílt a bicska a zsebében, amikor elolvasta a Pedagógusok Sztrájkbizottságának 25 pontját. A tüntetéseket értelmetlennek látja, és kiállt a teljes központosítás mellett.

Nahalka blogján reagált Klinghammer szavaira. Szerinte a tüntetések, bár tényleg nem a szofisztikált véleménykialakítás eszközei, most szükségesek, mert a kormányra nyomást kell gyakorolni, egész egyszerűen nincs más mód az érdekérvényesítésre. Nahalka szerint az is egy kormányzati propagandaelem ismétlése, hogy a politikusok rátelepednek a tiltakozásra, „egyáltalán nem érdekes, hogy igaz vagy sem, el kell mondani, hogy ott állnak a politikai erők a pedagógusok mögött, és ettől már egy egész szavazótábor harsogja a hazugságot. Tényleg semmi köze ahhoz, hogy van-e bármi benne, ami akár csak kicsit is hasonlít a valósághoz." Ugyanilyen csúsztatás az, hogy a pedagógusok béremelést követelnének - sehol nem hangzott el ilyen követelés.

De Nahalka szerint az sem lenne baj, ha pártok jelennének meg a pedagógusok követeleései mögött. „Miért kellene, hogy szemet szúrjon bárkinek, hogy oktatáspolitikai célokért küzdő emberek szövetségeseket keresnek, és mondjuk valamilyen pártokban találják meg azokat. Mondjon nekem valaki egyetlen érvet, hogy ez miért tabu."

Az sem szerencsés, hogy Klinghammer megszabná, ki miben nyilváníthat véleményt - „Éppen, hogy arra lenne szükség, hogy megfelelő társadalmi diskurzusok keretében csiszolódjanak a vélemények, az emberek meg akarják szerezni, és szerezhessék is meg azt a tudást, ami egy alaposabb véleményalkotáshoz szükséges" tartja a blog oktatáskutató szerzője. Aki azzal sem tud mit kezdeni, hogy a pedagógusok 25 pontja között Klinghammer szerint egy sem volt, ami a pedagógusi kötelességvállalással fogllakozott volna. „De Klinghammer úr! Ezek követelések voltak! A kötelességvállalás egy másik műfaj."

Nahalka a továbbiakban ízekre szedi Klinghammer további kijelentéseit az iskolai esélyegyenlőségről éppúgy, mint a tanári és a gyerekek túlterheléséről. De nem tud a végére jutni: „Kész! Nem bírom tovább. A maradékot elemezze az, akinek az enyémnél erősebb gyomra van."

Forrás: HVG