Eredménytelenül zárult csütörtökön a BKV vezetése és a szakszervezetek közötti konzultáció a formaruha-szabályozásról. Ez azt jelenti, hogy a cég egyoldalú munkáltatói intézkedésként vezeti be idén az egyenruhához kapcsolódó pontrendszert, amely a próbaidősök részére 486, a formaruhával nem rendelkezők részére 1959, a formaruhával már rendelkezőknek pedig 789 pontot állapít meg – írja a Világgazdaság.

 Ez a mennyiség áll rendelkezésre 2021-ben a BKV-dolgozóinak, hogy ezeket lehívva beszerezzék az egyes ruhadarabokat. Mivel egy nadrág vagy egy szoknya értéke 546 pont, az ingeké és blúzoké 243 (ezekből maximum kettő jár), a pulóveré 304, a mellényé 282, a nyakkendőé 77, a télikabáté 894, az átmeneti kabáté pedig 840, Gulyás Attila VTDSZSZ-elnök szerint egy dolgozónak átlagosan arra van lehetősége, hogy két inghez és egy nadrághoz jusson hozzá. A szakszervezetek kompromisszumos javaslata legalább két nadrág, négy ing és egy pulóver volt.

Katasztrofális a helyzet, akinek van is már formaruhája, annak sem adtak ki legalább egy éve újat

– összegzett röviden lapunknak az érdekképviseleti vezető.

Eddig a BKV-nál fixen megszabták, hogy egy évben melyik ruhadarabból mennyi áll a munkavállalók rendelkezésére. Ez valóban meglehetősen rugalmatlan rendszer volt, a cég azonban legfőképpen azzal magyarázta az új csoportosítást, hogy a rendelkezésre álló szűkös anyagi lehetőségek közepette is tudják biztosítani a formaruhákat. Erre mintegy 130 millió forintot különítettek el erre az évre a büdzsében, a szakszervezeti követelés teljesítéséhez viszont 380-400 millió forintra lett volna szükség. A csaknem 300 milliós különbözetet a BKV menedzsmentje megpróbálta kilobbizni a fővárosnál, de sikertelenül, pénzszűkére hivatkozva elutasították a kérést. A hiányzó összeg nyilván nem kevés pénz, de például a BKV 2019-es 138,5 milliárdos nettó árbevételéhez viszonyítva elenyésző.

A cégnél gyakorlatilag megszűnik a formaruha-szolgáltatás, a dolgozókat arra kérik, hogy a saját, lehetőleg tiszta ruhájukat koptassák munkavégzés közben

– közölte Gulyás Attila. Szerinte ez nehézségeket okoz a mindennapokban, hiszen egy forgalmi helyzetben, amelyben a járművezetőnek irányítania kell az utasokat, nem lesz felismerhető mint közfeladatot ellátó személy. A BKV ígéri: ha a második fél évben javulnak a kondíciók, újranyitja a tárgyalásokat a formaruhákról.

Forrás: Világgazdaság

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!