Egy friss felmérés szerint a kérdezettek 42 százaléka úgy érzi, jelentősen romlott a kormányhivatalok munkája a tavaszi elbocsájtások óta – tudta meg a Népszava.

Aki egy hónapon belül kereste fel valamelyik kormányhivatalt, járási hivatalt vagy fővárosi kerületi hivatalt, sokkal rosszabbnak látja a közigazgatási munka színvonalát, mint akinek régóta nem kellett elintézni semmit

– derült ki a Policy Agenda legfrissebb felméréséből.

A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálatban Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) felkérésére a kutatóintézet munkatársai azt vizsgálták,

mit éreznek meg az ügyfelek a létszámleépítés miatt túlterhelt, a beígértnél kisebb bérek és a munkájukat szabályozó törvény szigorításai miatt elégedetlen tisztviselők nehézségeiből.

Az összes megkérdezett több mint fele mondta azt, hogy szerinte nincs változás és csak 30 százalék tapasztalta a szolgáltatás minőségének romlását, ugyanakkor akik néhány hete szerezték személyes tapasztalataikat, azok 42 százaléka színvonalesést érzett. Az elégedetlenek majdnem fele úgy látja, a romlás jelentős mértékű. A kutatás arra is választ keresett, vajon mivel magyarázzák az emberek a hivatali munka romlását. Jellemző, hogy

a véleményt mondó válaszadók háromnegyede (76 százaléka) túlterheltnek gondolja az ügyintézőket, annál többen látják így, minél közelebb volt a legutóbbi látogatásuk egy hivatalban. A kérdésre, egyetért-e azzal, hogy a hivatali ügyintézők túl sok munkát végeznek, 35 százalék azt felelte: teljes mértékben így gondolja.

További 37 százalék választotta az „inkább egyetért” lehetőséget és mindössze 6 százaléka a megkérdezetteknek tartja rossznak az indoklást. A hivatalok alkalmazottainak túlterheltsége a jelek szerint általánosan elfogadott véleménnyé vált, ám ennél kevesebben jelölték meg a színvonal-romlás okaként az alacsony béreket, ami érthető, hisz ennek a rétegnek a jövedelmi viszonyaival a legtöbb állampolgár nincs tisztában – érvelnek a felmérés készítői.

A véleményt nyilvánítók 58 százaléka mégis úgy véli, hogy nem, sőt egyáltalán nem megfelelő az a bér, amit a hivatalnokok a munkájukért kapnak.

A kérdésre, hogy kinek a hibája, ha egy állami szolgáltatás színvonala nem megfelelő, a válaszadók 61 százalékos többsége a kormány felelősségét emelte ki, magukat a dolgozókat mindössze 7 százalék hibáztatta. Ennek ellenére csak a felmérésben résztvevők 38 százaléka biztos benne, hogy a béremelés javítana a helyzeten, míg mások úgy gondolják, a több pénz nem változtatna a túlterheltségen.

A felmérést azért kérte a szakszervezet, mert a kormány eddig nem reagált a hivatalok munkatársaitól és az érdekvédőktől érkező vészjelzésekre. Abban reménykednek, hogy a lakosság elégedetlensége már átüti a döntéshozók ingerküszöbét is.

A felmérés részleteit ma délelőtt egy fővárosi kormányablak előtt mutatja be az MKKSZ.

Forrás: Népszava

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!