A nagy kánikulában az autóbuszok vezetői fülkéjében közel 60 fokos hőségben kell a sofőröknek dolgozni. A BKV szakszervezete hőségpénz adását szorgalmazná, de az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint nem lehet csupán plusz pénzzel megoldani a helyzetet - írja az ATV.hu.


Naszályi Gábor az EKSZ elnöke elmondta az ATV Start című műsorában, hogy az évtizedek óta működő hőleváltói-rendszer sem megfelelő, mert nem csak akkor kell leváltani a sofőröket, amikor kiesnek az autóbuszból, hanem olyan körülményt kell létrehozni, amely azt megakadályozza. Konkrétan, olyan járműveket kell beszerezni, melyekben légkondicionáló is van - jelentette ki.

Említette, hogy tavaly az Örs vezér téren meghalt egy buszsofőr, mert a nagy meleg megviselte a szervezetét, hozzátette, hogy bár a sofőrnek betegsége is volt, nem kellett volna meghalnia, mivel sokan élnek hosszú ideig betegségekkel, de az extrém meleg még az egészséges embereket is megviseli.

Egyelőre azt a választ kapta, tudtuk meg, hogy több hőleváltó van, de Naszályi szerint ez a helyzet nem maradhat így, a rendszert kell megváltoztatni. Elmondta, hogy a BKK megalakulása óta nem sok új autóbuszt vásároltak, melyekben légkondicionáló is van. Azt mondták neki, hogy a buszok 75 százaléka rendelkezik légkondival, kérdés az, ezekből mennyi működik.

A probléma az, folytatta a szakszervezet elnöke, hogy a használt buszok megvétele nem megoldás, mert azok műszaki állapota nem megfelelő. Hangsúlyozta, hogy új buszokat kell venni, ahol normális körülmények között tudnak dolgozni a buszvezetők.

Az is szóba került, hogy havonta egy autóbusz kiég, Naszályi szerint a nyári hőségben ez még gyakrabban előfordulhat.

Forrás: ATV.hu

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!