A mai fiatalok ambiciózusak, bátrak, nagy elvárásaik és merész terveik vannak, de az egyetemi tudás mellett egyre inkább szükséges szakmai tapasztalatot is szerezniük tanulmányaik alatt, ha érvényesülni szeretnének – derül ki az OTP Bank esettanulmányi versenyeken gyűjtött tapasztalataiból. Az Y generáció fiatalabb képviselői, valamint a Z generáció – azaz a mostani egyetemisták és fiatal pályakezdők – egy része már a tanulmányaik alatt szakmai területen keres diákmunkát, hogy mire diplomával a kezében kilép a munkaerőpiacra, piacképes tudása legyen. Ennek hatására a munkáltatók részéről is egyre nagyobbak az elvárások a pályakezdőkkel szemben, ami még fontosabbá teszi a tapasztalatszerzést – írja a profitline.hu.

 Az OTP Bank nagy hangsúlyt helyez a fiatal tehetségek gondozására, épít a lelkesedésükre, ezért Szalai Márk, a bank leányvállalati senior managere zsűritagként vett részt a Central European Case Competition-ön (CECC), Magyarország legnagyobb szabású, globális stratégiai esettanulmányi versenyén. Szalai Márk is úgy gondolja, hogy a diákoknak már az egyetemi évek alatt érdemes megalapozniuk leendő karrierjüket, hogy megfeleljenek a munkaerőpiac elvárásainak. Erre a szakmai gyakorlatok mellett az esettanulmány versenyek is nagyszerű lehetőséget biztosítanak. A CECC-re a világ 9 országából érkeztek hazánkba a legjobbak, hogy összemérjék a tudásukat. A versenyzőknek a döntőben – a hitelintézet regionális terjeszkedési stratégiájából kiindulva – azt a kérdést kellett megválaszolniuk, hogy az OTP Banknak érdemes lehet-e belépnie a koszovói piacra.

„Az OTP Bank felismerte a gyakorlati tudás fontosságát, így az esettanulmányi versenyeken keresztül valós, izgalmas eseteket szeretnénk biztosítani a hallgatók számára, amiken keresztül tapasztalatot gyűjthetnek, és beleláthatnak abba, hogy mit nyújthat számukra a közgazdász pálya.” – emelte ki Szalai Márk, az OTP Bank leányvállalati senior managere, a CECC zsűritagja. – „A versenyek hozzájárulnak a problémamegoldás és a strukturált gondolkodás készségeinek fejlesztéséhez, valamint a közgazdasági tanulmányaikat is hasznosíthatják a hallgatók. A CECC nyertes csapata, a The Chinese University of Hong Kong diákjai az előzetes felkészültség, a prezentáció részletessége, az előadásmód profizmusa és strukturáltsága, valamint az előadók magas szintű nyelvtudása miatt emelkedett ki a többi csapat közül.”

A másik rangos esemény, amelyen az OTP Bank a közelmúltban részt vett, az idén 20. alkalommal megrendezett Országos Esettanulmányi Verseny (OEV) volt. Magyarország egyik legnagyobb, évente megrendezett esettanulmányi versenyének döntőjében a bankot zsűritagként Zsuga Márk Péter, digitális HR senior szakértő képviselte, aki az esemény után elmondta:  „A visszajelzés nagyon fontos a szakmai fejlődés szempontjából, ezért a résztvevők az OEV minden fordulójában elismert szakemberektől kapnak folyamatos visszacsatolást. A versenyen olyan szakértőkkel, vezetőkkel találkozhattak, akikkel a munka világában kezdőként nagyon ritkán adódik lehetőség.”

Az állásbörzék nélkülözhetetlen részei a toborzásnak, azonban ez ma már nem elég hatékony módszer. Sokkal eredményesebb, ha egy eseményen találkozik a munkáltató és a leendő munkavállaló, ahol kölcsönösen megismerhetik egymást egy közös téma vagy feladat kapcsán. 

„A résztvevők rengeteget tanulhatnak a pályázatokhoz fűzött véleményeikből, valamint kapcsolatépítés szempontjából is érdemes kihasználni ezeket az alkalmakat. Nagy elismerésnek számít, ha sikerül helyezést elérniük, vagy különdíjat tudnak hazavinni, mivel ez segítheti őket a munkavállalás során, akár gyakornokként, akár pályakezdőként keresnek majd állást. Ma már számos digitális ponton érintkezhet a jelölt és a munkavállaló, azonban a meggyőzés folyamatában elengedhetetlen a személyes kapcsolat, vagyis a kollégákon keresztül a vállalat kultúrájának és a leendő  feladatoknak a megismerése” – mondta el Szőke-Oláh Katalin, az OTP Bank HR marketing vezető tanácsadója. 

Forrás: profitline.hu