Több mint 1,8 millió forintot fizetett be a BKK-nak egy bliccelő. Tavaly az övé volt a legmagasabb bírság, de másoktól is milliós összeget hajtottak be. A Közlekedési Központ szerint nem túlzóak a pótdíjak, a céljuk az, hogy a jegy- és bérletvásárlást ösztönözzék. A szakértők szerint az e-jegyrendszer lenne a megoldás. Tarlós István ma bejelentette, leghamarabb 2020 végére fejeződhet be a projekt.

Magyarországon nem kis hagyománya van a bliccelésnek. 2018-ban 1millió 848 ezer forint volt a legmagasabb büntetés, amit behajtott a BKK. Legalább 50-szer kapták bliccelésen az illetőt Közlekedési Központ szerint, hogy ekkorára duzzadhasson az összeg.

Mindenki ezen próbál spórolni, mindenki ott spórol, ahol tud, vagy ahol hagyják neki

- nyilatkozta az ATV műsorában Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Sokkal gyorsabban be kellene hajtani a bírságokat az elnök szerint, hogy ne fordulhassanak elő ekkora büntetések.

Ezt addig kéne behajtani, ameddig ez reális, hogyha az emberek nem gondolnák azt, hogy valóban a következmények nélküli országban élünk, ahol nem kell jegyet venni, nem kell a bírságot befizetni. Aztán amikor szembesülnek vele, hogy de, igen, akkor kész a baj

- folytatta Naszályi.

A behajtás során némely esetben ingatlan nyújt fedezetet – az utóbbi években azonban a nagy összegű tartozásokról sikerült megállapodni még a végrehajtási eljárás előtt – válaszolta híradónknak a BKK. Szerintük az ellenőrök hatékony munkát végeznek, főleg a kiszámíthatatlanságuk miatt. Azt mondják, nem a bírságolás a céljuk, hanem, hogy ösztönözzék a jegy- és bérletvásárlást.

Érvényes jegy vagy bérlet nélkül ma 8000 forintot kell készpénzben fizetni a helyszínen, vagy 2 napon belül kártyával. Különben a bírság már 16 ezer forintra nő, egy hónap elteltével pedig 32 ezer forintra. Naszályi Gábor szerint ez sok, viszont kevesebbnek nem lenne visszatartó ereje, mivel kevés az ellenőr.

Az ellenőrök száma az elmúlt években rohamosan csökkent és ha ezt a tendencia folytatódik, akkor három éven belül nem lesz jegyellenőr Budapesten. Ez a legnagyobb probléma, és ezt egyetlen dolog tudja orvosolni: hogyha megvalósítják az elektronikus jegyrendszert, a Rigót Budapesten

- mondta Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja.

A közgyűlés közben arról döntött, hogy belevágnak egy új elektronikus jegyrendszer projektbe, ami Tarlós István szerint legkorábban 2020 végére készülne el.

Forrás: atv.hu