December 21-én készített utoljára híradót a vásárhelyi városi tévé stábja. December 28-tól pedig csak képújság látható a televízió csatornáján. A dolgozók együtt adták be a felmondásukat – tudta meg a delmagyar.hu.

 December 28-án fejeződött be a Vásárhelyi Televízió 1986-ban kezdődött története. A végsőkig kitartó 8 dolgozó is felmondott. – Az utolsó szerkesztett adásunk december 21-én volt. Ez egy folyamat lezárása volt. A tulajdonosi magatartás miatt egyre inkább takarékoskodnunk kellett. Így szűntek meg fokozatosa az általunk gyártott műsorok. Már nyártól csökkentett üzemmódban működtünk – tudtuk meg Rókus Ákostól, a tévét működtető önkormányzati cég, a Szerdahelyi Kft. ügyvezetőjétől.

A televízió gondjairól lapunk is beszámolt. Mint megírtuk, a tévé a megítélt önkormányzati támogatásnak csak egy kis részét kapta meg.

A fizetési gondok és a várható végkifejlet miatt a tévé dolgozói közül aki tehette, keresett magának más munkát. Az utolsó hetekben már csak 8-an maradtak.

– December 21-én a hírolvasónk elköszönt a nézőktől, bejelentette, hogy ez az utolsó híradónk. A nyolc, még dolgozó kolléga december 28-án adta be a rendkívüli felmondását, mert a munkáltató megszegte a szerződési kötelezettségét. Szeptembertől vagy késve, vagy részletekben kapták meg a bérüket. Tűrtek, ameddig tűrhettek. De december 15-ig a novemberi fizetésük már nem került a számlájukra – mondta az ügyvezető. Rókus Ákostól megtudtuk, ezt a pénzt, illetve a végkielégítést majd a felszámolás során kaphatják meg. A nyolcból 4-5 dolgozó, főként a technikai stáb tagjai, még nem találtak munkát.

A tévé megszűnéséről január 4-én tett közzé hírt az önkormányzat gyorshírszolgálata.

Azt írták, az értékes berendezéseket a város megtartja az esetleges későbbi működtetéshez. A lakosok tájékoztatására a város vezetése költséghatékonyabb technikai megoldásokat keres. Elsődleges szempont, hogy a volt dolgozók sem anyagilag, sem egzisztenciálisan ne szenvedjenek hátrányt.

Korábban Márki-Zay Péter polgármester a Rókus Ákossal közösen tartott sajtótájékoztatón azt mondta, azt tervezik, hogy a Szeged Televízióban legyen híradó a vásárhelyi hírekről, illetve ott közvetítenék a városi közgyűlést is. Ezzel kapcsolatban a város sajtószolgálata most azt válaszolta megkeresésünkre, hogy erről még nem született döntés.

Forrás: delmagyar.hu


Ha Te is szeretnél a rabszolgatörvény ellen tiltakozni a Facookon és szeretnél egy ilyen keretet a profilképedre, akkor:
1. kattints a profilképedre
2. kattints a "keret hozzáadására"
3. írd be a keresőbe, hogy "Stop rabszolgatörvény"
4. húzással igazítsd a kívánt helyre
5. add meg, mennyi ideig akarod használni
6. fogadd el a változtatásokat

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ