A legtöbb ember viszonylag sok időt tölt a munkahelyén, nem véletlen, hogy sokszor barátságok szövődnek a kollégák között. Épp ezért az is érthető, ha korántsem csak a munkával kapcsolatos dolgokról esik szó. Viszont nagyon észnél kell lenni, kinek, hol, mit mondunk. Mutatjuk, mik azok a témák, amiket a munkahelyen inkább érdemes kerülni, különben igen kellemetlen helyzetbe kerülhetünk – írja a Pénzcentrum.

A legtöbb ember naponta több időt tölt a kollégáival, mint a családjával vagy barátaival. Nem csoda, hogy gyakran szövődnek barátságok a munkahelyeken és korántsem csak a munkával kapcsolatos dolgokról esik szó a kollégák között. Viszont igen kellemetlen helyzetbe kerülhetünk, ha nem vigyázunk, kinek, mit és hol mondunk.

Hogy mik azok a témák, amiket nem tanácsos szóba hozni? A Huffington Post karriertanácsadók és HR-szakemberek tanácsai alapján az alábbi 7 tabutémát szedte össze:

1. Mennyire rühelted az előző munkahelyedet

Még ha valakinek igazán szörnyű tapasztalata volt az előző munkahelyén, akkor is pozitívan kell nyilatkozzon a korábbi munkaadóiról. Ha valaki arról fecseg, mennyire utálta a korábbi munkáját, azzal azt a benyomást keltheti, hogy a munkavállaló nem vállal felelősséget a tetteiért. Az éretlenség jelét mutatja, ha nem képes úgy beszélni ezekről az incidensekről, hogy mit tanult ezekből, hanem egyszerűen másokat hibáztat

- idézi a portál Jason Carney HR-igazgatót.

2. Politikai nézetek

Azt javaslom, kerüljük a politikával kapcsolatos bezsélgetést, bár meglepő, milyen sokan hozakodnak elő a témával a munkahelyükön

- jegyzi meg Sarah Johnston toborzó. Azt is elárulja, ő is került már kellemetlen helyzetbe, egy felettese hozott szóba egy értekezleten egy aktuálpolitikai témát, amiről Johnston tudta, hogy ellenkező véleménnyel vannak.

De nem ez volt a megfelelő helyzín, hogy egy érdekes beszélgetést folytassunk a témával kapcsolatban

- írta.

3. Hogy megy a munkakeresés

Pletykát és kellemetlenségeket szül, ha visszajut a főnököd fülébe, hogy te épp munkát keresel. Addig, míg nem vagy benne biztos, hogy felmondasz, inkább ne beszélj senkinek ilyen irányú törekvéseidről

- javasolja Nihar K. Chhaya, a PartnerExec nevű coachinggal foglalkozó cég elnöke.

4. Egészségügyi problémák

Most nem arról van szó, hogy van egy időpontod a fogdokihoz, hanem a komolyabb egészségügyi problémákról, amikről jobb nem beszélni. A legtöbb ember nem tudja, hogy reagáljon a munkahelyi környezetben az anyagi vagy az egészségügyi problémákra

- jegyzi meg Annette Harris, a ShowUp! nevű cég elnöke és alapítója.

5. Intim dolgok a párkapcsolatodról

Nikita Lawrence, a szintén coachinggal foglalkozó Wealth Success Chamber Enterprises, LLC cég alapítója figyelmeztet mindenkit, hogy a magánéleti probblémákat célszerű a munkahelyen kívül hagyni. Az évfordulóval vagy a gyerekek sportteljesítményével persze el lehet dicsekedni, de a megcsalást mint témát inkább kerüljük, és a nehézségeket egy a munkahelyen kívüli baráttal osszuk meg inkább.

6. Ne panaszkodj a kollégáidra, főnöködre

Van, hogy valaki felidegesít és úgy érzed, nincs is másra szükséged, mint kibeszélni, ami bánt téged. Csakhogy érdemes figyelni a helyszínre. Mindenkivel előfordul, hogy nézeteltérése van egy kollégával vagy akár a főnökével, de ha ezt bent, a munkahelyen beszéljük ki, ráadásul nem is azzal a személlyel, akivel valamiben nem értünk egyet, az elég kellemetlen szituációkhoz vezethet.

Elég egy kolléga, aki fültanúja a beszélgetésnek és a pletyka máris futótűzként terjed. Egy ilyen helyzet miatt akár előléptetéstől és fizetésemeléstől is eleshetünk. Szóval ha valakivel problémánk van, harmadik fél bevonása helyett érdemes az illetővel megbeszélni a dolgot és nem panaszkodni fűnek-fának.

7. Ne kritizáld a cég stratégiáját

Sosem tudhatod, mit hoz az élet. Könnyen megeshet, előléptetnek és az lesz a feladatod, hogy segítsd a cég irányítását. Érdemes tehát a kemény kritika helyett finoman jelezni, ha valamivel nem értesz egyet, nehogy eless az előléptetés lehetőségétől.

Érdemes tehát odafigyelni, miről beszélünk a munkahelyünkön. Ugyanis ha nem vigyázunk, nagyon kínos helyzetbe kerülhetünk.

Forrás: Pénzcentrum

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!