Az uniós átlagnál kevesebben vesznek részt munkahelyi képzéseken Magyarországon. Pedig a magyarok döntő többsége minden nap tanulna valami újat, de a cégek nagy része ezt nem biztosítja számukra. Az OTP Bank újraindult Tehetség Programjának most végeztek az első növendékei - írja az Az Én Pénzem.





A rohamosan változó üzleti környezet és a legtöbb szektort érintő szakemberhiány következtében a tehetséges munkatársak megtartása és motiválása minden vállalat számára kardinális kérdés. A Ténygyár Kft. az OTP Bank megbízásából végzett kutatást, amelyből kiderült: a magyar munkavállalóknak a béren és annak pénzbeli kiegészítésein túl a munkáltatók által biztosított képzési lehetőségekre lenne a leginkább igénye.

Az aktív korú magyarok 89 százaléka szerint fontos, hogy minden nap tanuljanak valami újat, azonban csak a munkavállalók fele érzi úgy, hogy a munkahelye ezt biztosítja számára. A megkérdezettek szerint a cégek egy részénél eleve nincsenek szakmai tréningek (42 százalék), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek (19 százalék), túl drágák (24 százalék), illetve annyira túlterheltek a dolgozók, hogy képzési részvételre már egyáltalán nem marad idejük (42 százalék).

Tehetségekre épít az OTP Bank

Az OTP Bank rendszeresen nyújt szakmai továbbképzéseket munkavállalóinak. A pénzintézet tavaly újraindult Tehetség Programjának résztvevői idén nyáron vehették át oklevelüket. A Tehetség Programba felsővezetői jelölés alapján kerülhettek be azok az elkötelezett banki munkatársak, akik hatékonyságukkal és emberközpontú, együttműködő szemléletükkel eddig is saját közösségük motiváló tagjaként voltak jelen a mindennapokban.  Az elmúlt egy év alatt több mint 80 meghirdetett esemény, fejenként 102 óra fejlesztés támogatta, hogy pozitív hozzáállásuk, változásra való nyitottságuk tovább erősödjön, látókörük szélesedjen, és nem utolsó sorban ezt együtt, saját ismereteiket megosztva, mások ismereteivel megerősödve, közösen tapasztalják meg. A Tehetség Programban több mint 120 fő vett részt vezetői és munkatársi szintekről egyaránt, a programokkal való általános elégedettség közel 90 százalékos volt.

A program fontos értéke hogy a részvétel nem kötődik pozícióhoz. Szélesítjük kollégáink ismereteit, látókörét, érzékenyítjük őket, ezzel próbáljuk felkészíteni őket a jövő kihívásaira, hogy amikor elérkezik az idő, bankon belül szintet tudjanak lépni. A bank jövőbeni sikeressége nagy részben azon is múlik, hogyan találjuk meg, miként motiváljuk, hogyan tesszük szorosabbá a kapcsolatot a tehetséges kollégákkal- mondta Bertalan Imre az OTP Bank HR vezetője.

Lépj ki a komfortzónádból!

A szervezők olyan programpalettát igyekeztek összeállítani, ami nem kötődött szorosan a napi rutinfeladatokhoz, sőt inkább a komfortzónájukon kívül helyezte a résztvevőket:

- a digitalizáció, az agilis működés és a startup-kultúra témaköreinek feldolgozása workshop-ok keretében;
- kompetenciamérésre épülő fókusztréningek, illetve on-line szimuláció a személyes hatékonyság fejlesztését, a flow szemlélet erősítését célozva;
- terepgyakorlatok a kezdeményezőkészség és a felelősségvállalás fokozására;
- csoportos coaching alkalmak a tudatos karriertervezést támogatva;
- networking események, céglátogatások és konferencia-részvételek.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.    

Szerző: Az Én Pénzem