Hatalmas változás várható néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs (1960-1985 között születtek) munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz (1985-1999 között születtek) képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.

Mindössze néhány év, és a jelenleg sem teljesen „komplikációmentes” munkaerőpiac újabb izgalmakat ígér.

A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai. A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen, ha egyetlen jelzővel leírható az 1980-95 között született korosztály, az a lojalitás hiánya

– hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. generációs szakértője.

Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően két, három vagy akár négy generációt is foglalkoztató cégek esetében – amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok. Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása

– hangsúlyozta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni.

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!