A villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő szükséges, mint a belső égésű motorosokéhoz – írja a HVG.

Előrejelzések szerint Németországban 2030-ban az autók 25 százaléka elektromos, 15 százaléka hibrid- és 60 százaléka benzin/dízelmotoros meghajtású lesz. A Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet tanulmánya szerint amennyiben ténylegesen így alakul majd az autók leoszlása, akkor egyedül ebben az országban mintegy 75 ezer munkahely kerül veszélybe.

A szakértők szerint azonban könnyen lehet, hogy 12 év múlva már a fent vázoltnál jobban el lesznek terjedve a tisztán elektromos meghajtású járművek, ebben az esetben pedig több mint 100 ezer német munkahely is megszűnhet.

A személyautók hajtáslánca kapcsán 2030-ra minden második munkahelyet közvetlenül vagy közvetve, de érinteni fog az elektromobilitás térnyerése

– vélekedik az IG Metall szakszervezet, amelynek vezetői szerint a politikusoknak és az iparnak ki kell alakítania egy ezt az új helyzetet kezelő stratégiát.

Németországban jelenleg 840 ezren dolgoznak az autóiparban, és közülük 210 ezren az autók hajtásláncával kapcsolatos területen vannak foglalkoztatva. Érdekesség, hogy felmérések szerint egy elektromos autót átlagosan mintegy 30 százalékkal kevesebb időt alatt le lehet gyártani, mint egy sokkal több alkatrészből álló benzinmotoros vagy dízelerőforrásos kocsit.

Forrás: HVG

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ

Megvá­lasz­tot­tak — Mi lesz most?



A szem­lé­le­té­ben teljes mér­ték­ben újdon­ság­nak szá­mí­tó könyv egy­részt meg­oldást nyújt a ma­gyar szak­szer­ve­ze­te­ket is súj­tó fo­lya­ma­tos tag­lét­szám­csökkenés meg­állí­tá­sá­ra, más­részt se­gít át­te­kin­te­ni a mun­ka­he­lyi tiszt­ség­gel já­ró fe­la­da­to­kat, va­la­mint azok si­ke­res el­lá­tá­sá­hoz gya­kor­la­ti ta­ná­csok­kal lát­ja el a mun­ka­he­lyi szak­szer­ve­ze­ti tiszt­ség­vi­se­lőket.

To­vábbi in­for­má­ció