Keményhangú közleményben reagált a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár a pedagógusok világnapja alkalmából tartott sajtótájékoztatóján elhangzottakra. Czunyiné emlékeztette a közvéleményt: a tanárok háromszor kaptak fizetésemelést és arról is szót ejtett, hogy nem tartja szerencsésnek a pedagógus Önértékelési Csoport (PÖCS) megnevezést, helyette a belső értékelési csoport (BECS) megnevezést szorgalmazza – írja a 24.hu.

Az államtitkár asszony aláhúzta: a pedagógusok elégedettek helyzetükkel, az életpályamodellel és az értékelési rendszerrel.

A PDSZ másképpen festi le a helyzetet, szerintük:

Nehezen képzelhető el olyan nézőpont, ahonnan nézve Czunyiné dr. Bertalan Judit kijelentései igazolhatóak lennének. Talán a Szalay utca államtitkársági szobáiban van ilyen –pl. az államtitkári íróasztal – azt azonban biztonsággal kijelenthetjük, hogy az iskolák tantermeiből, folyosóiról, tanári szobáiból tekintve egészen más kép bontakozik ki.

Emlékeztetnek: 2015. szeptember elsejével nem történt más, mint hogy a kormány betartotta a törvényt, szerintük „demokratikus országban ezért nem kellene sajtótájékoztatót tartani." Nehezményezik, hogy bár Czunyiné beszámolt arról, hogy nyolcezer pedagógus, és kétezer óvodapedagógus bevonásával készíttettek az  életpályamodellt érintő kutatást végeztettek, a résztvevők összetételéről az államtitkár nem beszélt. A kutatás szerint a mesterpedagógusok 93 százaléka, valamint az  intézményvezetők 73 százaléka támogatja az életpályát. A PDSZ szerint a megkérdezettek száma nem éri el a pedagógus létszám tíz százalékát, „ami így közel sem maga a megtestesült  a reprezentativitás, viszont jól hangzik".

A valóság az, hogy nincs ma Magyarországon elégedett pedagógus  – jelentik ki közleményükben. Indoklásuk szerint a béremelés jelentőségét rég eliminálta a brutálisan megnövelt munkaterhelés, a túlórák kikényszerítése és ki nem fizetése pedig demoralizálja a pedagógus közállapotokat. Meglátásuk szerint a pedagógus minősítési rendszer tovább növeli az egyébként is indokolatlanul magas adminisztrációs terheket, ráadásul az értékelési rendszer kizárólag arra alkalmas, hogy csalhatatlan pontossággal megállapítsa, hogy ki mennyire felel meg a NER által oktrojált elvárásoknak, s ki nem. „Ugyanakkor abszolút alkalmatlan arra, hogy azt vizsgálja, hogy ki a – valóban – jó, a gyerekekért tenni akaró és tudó pedagógus".

Mindezek mellett a PDSZ szerint „szóra sem érdemes, hogy az államtitkár számára szimpatikusabb a Belső Ellenőrzési Csoport elnevezés, mint a Pedagógus Önellenőrzési Csoport kifejezés. Egyik szerencsétlenebb, mint a másik. Ellenben jól jellemzik kiagyalójuk (v)iszonyulását a közoktatás robotosaihoz".

Forrás: 24.hu