A Magyar Postánál mintegy 300 főt azonnal fel tudnának venni - derült ki a cég humánerőforrás-főigazgatójának interjújából, amelyet a Pénzcentrumnak adott. Ebből egyebek mellett kiderült, hogy a postai átlagkereset magasabb mint 250 ezer forint, ugyanakkor a cégnél ennek ellenére gyorsan cserélődnek az emberek, bár az évi 20 százalékos fluktuációt a főigazgató nem tartja rendkívülinek. A fiatalabbak számára pedig azzal tennék vonzóvá a Magyar Postát, hogy megmutatnák nekik a postán lévő értékeket.

Kicsivel több, mint 300 dolgozó hiányzik a Magyar Postáról - mondta el Varjasi Gábor, a cég humánerőforrás-főigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjújában. A főigazgató ehhez azt is hozzátette, hogy ez azonban egyáltalán nem veszélyezteti a vállalat működését.

Varjasi Gábor, a Magyar Posta humánerőforrás-főigazgatója

(kép: Pénzcentrum)

Azt ugyanakkor elismerte, hogy a karácsonyi rohamban ennél több emberre volt szükség, de akkor saját állományú létszámmal, munkaerőbérléssel, részmunkaidővel tudták pótolni a hiányt azokon a területeken, ahol szükség volt a csúcsidőszak munkaerejére.

Fónagy János az év elején arról beszélt, hogy a kézbesítők átlagos bruttó bére 193 ezer forint. Varjasi ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a kézbesítőkre ez valóban igaz, de a postai átlagkereset ennél jóval magasabb, meghaladja a 250 ezret is. Részleteket azonban nem árult el, mert szerinte „a személyi alapbére mindenkinek a személyes információja”. Továbbá hozzátette:

„nagyon sok mindentől függ a bér, ezért is szenzitív adat.”

A Magyar Postánál lévő munkaerő-elvándorlásra vonatkozóan elmondta: az első negyedév az első negyedév fluktuációs száma 6 százalék volt a postánál, ami „elég jónak mondható” szerinte. Ugyanakkor hozzátette: a tavalyihoz képest egy kis javulás van, de ez még statisztikai hibahatár, úgyhogy arról nem lehet beszélni, hogy szignifikánsan javult volna a fluktuáció. A fluktuáció éves száma 20 százalék felett szokott lenni elmondása szerint, amit nem tart rendkívülinek.

Varjasi arra a kérdésre, hogy mit tesznek azért, hogy a fiatalabb generációk számára is vonzóvá tegyék a Magyar Postát, mint munkahelyet, azt válaszolta:

„azon dolgozunk, hogy azokat az értékeket, amelyek a postán vannak, megmutassuk nekik.”

Varjasi elmondása szerint új folyamatokat, új technológiákat hoznak be például a vállalati működésbe. Ilyen újdonságként említette például azt, hogy egyre több szolgáltatást online is elérhetővé tennének.

Forrás: napi.hu

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ