Alig lehet tűzoltásra használni az új, magyar fejlesztésű tűzoltókocsikat - ezt állítja a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete. Az érdekvédők szerint az oktatáson azt javasolták a tűzoltóknak, hogy lehetőleg ne fékezzenek a borsos áron legyártott kocsikkal. A fékrendszer azonban csak egy probléma a sok közül. A katasztrófavédelem szerint a gyártó folyamatosan javítja a hibákat – olvasható az ATV oldalán.

„2013-ban volt egy olyan gondolat az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon és a Belügyminisztériumban, hogy kellene gyártani egy olyan tűzoltó gépjárművet, amely a magyar körülményekhez, terepadottságokhoz jól viszonyul”- így mutatta be még 2016 őszén a Körmendi tűzoltóparancsnok az új, magyar gyártású fecskendő-autót. A kocsiból összesen 108 darab készült, 14,5 milliárd forintból.

Az új, modern eszközökkel is felszerelt tűzoltóautók azonban jobban tetszenek a Belügyminisztérium államtitkárának, mint a fecskendőket napi szinten használó tűzoltóknak – legalábbis a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete szerint.

Vidó Attila, a  Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete alelnöke

A szakszervezet egy 18 oldalas hibalistát is közzétett a honlapján, amelyben fotókkal illusztrálva részletezik az új fecskendőautók problémáit. A tűzoltók szerint többek között a kocsikban túl szűk a hely, korszerűtlen a járművek fékrendszere, az eszközök egy részét pedig balesetveszélyesen rögzítették az autókba.

A Katasztrófavédelem szerint a hibákat a gyártó folyamatosan javítja, mégpedig a tűzoltók észrevételei alapján. „A jármű prototípusát 2015 februárjától egy egész éven át tesztelték a tűzoltók, és pontosan a tűzoltók szakmai véleménye és javaslatai alapján végzett el a gyártó minden olyan változtatást, hogy az autó a legjobban megfeleljen a tűzoltók igényeinek. És csak ezt követően indult el a járműnek a sorozatgyártása” - mondta Mukics Dániel, az OKF helyettes szóvivője.

Forrás: atv.hu