Tény, hogy ha az ember a saját szemében jelentőségteljes és értékes munkát végez, akkor keményebben, okosabban és jobban dolgozik. Az őt alkalmazó szervezetnek pedig nő a bevétele. A siker kulcsa az, hogy elégedettek legyünk a munkánkkal. A Pénzcentrum összeszedett 3 példát, hogy lehetünk azok.


  Meglepődnél, ha tudnád, hogy egy friss kutatás szerint melyik az a 3 állás, amelyben a legboldogabbak a munkavállalók az egész világon. Barry Schwartz pszichológus (az ismeretterjesztő előadássorozatokat prezentáló TED Ideas-on megjelent kutatása) szerint a legfontosabb a motiváció.

   Többször bizonyították már, hogy az emberek nagy része nem csupán a pénz miatt dolgozik. Ha arról kérdezik őket, miért kelnek fel minden nap és mennek be a munkahelyükre, kevesen válaszolják azt, valamiből meg kell élni. Helyette a kihívásokról, az elvégzendő feladatokról beszélnek.

   A munkájukkal elégedett emberek elkötelezettek a munkájuk iránt. Van felelősség a vállukon, és ők irányítanak egyes munkafolyamatokat. Az önállóan végzett feladatok során arra törekszenek, hogy fejlődjenek, és újabb szintekre jussanak a szakterületükön. Új dolgokat tanulnak, és fejlődnek mind emberileg, mind szakmailag. Elégedettek, mert tudják, mi az, ami fontos. Hogy a munkájuk hogyan változtatja meg a világot, és hogyan teszik jobbá az emberek életét.

   A baj csak az, hogy nagyon kevesen elégedettek a munkájukkal. Egy 2013-as amerikai felmérés szerint a munkavállalók mindössze 13 százaléka elkötelezett a munkája iránt. Ugyanitt kimutatták azt is, hogy a munkavállalók 90 százaléka a munkával töltött összidejének felét legalább olyan helyen töltötte, ami nem szeretett, és olyan feladatokat végzett, amiket utált.

   Íme, 3 olyan állás, ami első ránézésre egyáltalán nem tűnik kielégítőnek, mégis az. Mert minden attól függ, hogyan végzi valaki az adott munkát.

Kórházi gondnok

Különböző interjúk során kiderült, hogy sok kórházi gondnok nem csupán a szigorúan vett feladatát végzi el. Azaz nem pusztán azért felel, hogy az adott szervezet működőképes legyen: javíttat, megrendeli a hiányzó felszereléseket, vagy hasonló háttérfeladatokat lát el. Hanem sok esetben úgy fogják fel a munkájukat, minthogy mindent meg kell tenni a betegek és hozzátartozóik boldogsága és kényelme érdekében. Azaz hiába nem szerepel a munkaköri leírásban, hogy segíteni kellene a kórházba betérő embereknek eligazodni, vagy hogy ő felel az ő boldogságukért, mégis sokan ennek élnek, amikor ezt a munkát végzik.

Szőnyegkészítő

Az egyik legnagyobb szőnyeggyár vezérigazgatója körülbelül 20 évvel ezelőtt rádöbbent, hogy a gyára mérhetetlenül sok káros anyagot szabadít rá a környezetre. Bár elkötelezett volt termékei minősége iránt, mégis arra kezdett elsődlegesen koncentrálni, hogyan alakíthatná úgy át teljesen az előállítást, hogy az környezetkímélő legyen. 2013-ra felezte az energiaszükségletét, átállt megújuló energiaforrások használatára és tizedelte a hulladék felhalmozást. Bár maga az átállás nem volt túl jövedelmező eleinte, a gyárban dolgozók annyira motiváltak lettek a közös jó cél miatt, hogy elkezdtek keményebben és jobban dolgozni. Ezt látva a vezetőség nagyobb felelősséget és önállóságot adott munkásainak, és az egész kezdeményezés hosszú távon kifizetődővé vált.

Fodrász

Egy jó fodrász ügyes kezű, jól használja az ollót, vigyáz az ügyfél hajára, és ért ahhoz, mi áll jól és mi nem. Ugyanakkor egy kicsit lélekbúvár is: érti, miért kell az új frizura, le tudja beszélni egy nagyon rossz döntésről a vendéget, és meghallgatja minden gondját és búját, ha épp arra van szükség. Közben pedig magabiztossá teszi azt, aki beül a székébe. Érzékenynek és kommunikatívnak, nyitottnak kell lennie az emberekre. Munkája során számos ember életét megváltoztatja. Ettől pedig csak még elkötelezettebben és lelkesebben végzi a feladatait.

Forrás: Pénzcentum