Az Európai Unió közlekedési biztosánál tiltakoztak a kelet-európai országok fuvarozóinak képviselői az új nyugat-európai szabályok miatt, amelyek megítélésük szerint akadályozzák a szolgáltatások szabad áralmását, ezért ellentétesek az uniós alapelvekkel - mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete főtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Kiemelte: azt szeretnék elérni, hogy a kiküldetési irányelv hatálya alól vonják ki a közúti közlekedési szolgáltatókat. Violeta Bulc, az EU közlekedési biztosa átvette a tiltakozó ívet - mondta.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete főtitkára

Problémát jelent, hogy idén számos EU-tagállam - többek között Ausztria, Németország és Franciaország - több adminisztrációs munkát, a sofőrök számára pedig országonként változó órabért ír elő, a mulasztásokat pedig akár több tízezer eurós bírsággal büntetheti - ismertette.

Hátrányosan érinti a kelet-európai fuvarozókat a pihenőidőre vonatkozó előírás, ami kéthetente 45 óra kötelező pihenést ír elő a fuvarozónak, szállodában. Mindezek a régiós cégek költségeit növelik, amelyek kiszorulhatnak a piacról, így az intézkedések 15 ezer munkahelyet veszélyeztetnek - húzta alá.

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

Megvá­lasz­tot­tak — Mi lesz most?



A szem­lé­le­té­ben teljes mér­ték­ben újdon­ság­nak szá­mí­tó könyv egy­részt meg­oldást nyújt a ma­gyar szak­szer­ve­ze­te­ket is súj­tó fo­lya­ma­tos tag­lét­szám­csökkenés meg­állí­tá­sá­ra, más­részt se­gít át­te­kin­te­ni a mun­ka­he­lyi tiszt­ség­gel já­ró fe­la­da­to­kat, va­la­mint azok si­ke­res el­lá­tá­sá­hoz gya­kor­la­ti ta­ná­csok­kal lát­ja el a mun­ka­he­lyi szak­szer­ve­ze­ti tiszt­ség­vi­se­lőket.

To­vábbi in­for­má­ció