„Vannak olyan intézményvezetők, akik úgy döntöttek, hogy élnek a lehetőséggel, és honorálni kívánják a többletmunkát” - mondta a pedagógusok komoly tiltakozást kiváltó differenciált béremeléséről Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke, aki szerint a szakszervezetek javaslatára tették differenciálhatóvá a béremelés utolsó lépcsőjét.

„Az intézményvezetők egy része él ezzel a lehetőséggel, egy másik részük nem (...) Vannak olyan intézményvezetők, akik úgy döntöttek, hogy élnek a lehetőséggel, és honorálni kívánják a többletmunkát. A tankerületi központok által fenntartott iskolákban jelentősen megemeltük a pótlékokra fordítható összeget. A pótlékok tekintetében sok helyen döntöttek úgy a nevelőtestülettel közösen az intézményvezetők, hogy már az idei tanévtől a teljesítmény alapján differenciálnak. Minden ellenkező híreszteléssel szemben az ehhez szükséges forrás az idei és a jövő évi költségvetésben is rendelkezésre áll” - mondta Solti Péter a Magyar Időknek adott interjúban.

Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke

Ki mit kért?

A Klebelsberg Központ elnöke azt is elismételte, amit Palkovics László oktatási államtitkár már többször hangsúlyozott: hogy „a szakszervezetek javaslatára döntött úgy a kormány, hogy a szeptemberi béremelést differenciálhatóvá teszi”. A szakszervezetek azonban - hangzott el többször az elmúlt hetekben - egyáltalán nem a tanári béremelés utolsó - már évekkel ezelőtt, minden pedagógus számára beígért - lépcsőjének differenciálását kérték.

Mint azt több szakszervezeti vezető elmondta az eduline-nak, azt kérték, hogy az állam biztosítson plusz forrás az igazán kiemelkedő teljesítményű pedagógusok munkájának honorálására, amolyan minőségi bérpótlékként. Nem pedig azt, hogy a béremelésből  csípjenek le ilyen célra.

Solti szerint megoldották a tanárhiányt

Solti Péter arra a kérdésre, hogyan oldja meg a Klebelsberg Központ a tanárhiányt, úgy válaszolt, ”a 2017/2018-as tanév elkezdődött, a tankerületi központok megoldották, hogy minden diák megkapja a  szükséges szakos ellátást, a karbantartások pedig a nyáron megtörténtek. Ott, ahol valamelyik szakon tanárhiány volt, áttanítással, fizetett túlmunka elrendelésével lehet orvosolni a helyzetet addig, amíg nem sikerül betölteni az állásokat. Megvannak a szükséges oktatáspolitikai válaszok a problémára. Ilyen például a Klebelsberg képzési ösztöndíj program és a pedagógus-életpálya”.

Forrás: eduline.hu