Tíz jegypénztárost rúgott ki a BKK advent előtt egy héttel. Egyikükkel előbb elvégeztetett egy tanfolyamot, hogy ügyfélszolgálatos munkatárs legyen. A dolgozó előbb levizsgázott 12 tárgyból, aztán kezébe kapta a felmondását – tudta meg a vs.hu.

Tíz jegypénztárostól vált meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. egy hete. A cég azzal indokolta elbocsátásukat, hogy a szakterületi feladatok ellátásához a munkavállalói létszámot felülvizsgálták és racionalizálták. Ennek eredménye átszervezés lett, annak pedig elbocsátás, mivel a jegypénztárosi munkakörben foglalkoztatta számát csökkentik.

Az egyik elbocsátott jegypénztárost igencsak váratlanul érte az elbocsátás, mert októberben 83 órás ügyfélszolgálati munkatársi tanfolyamra íratta be őt a cég, a képzés egy hónapon át tartott. November elején sikeres vizsgát tett mind a tizenkét tárgyból, amelyek között hely- és hálózatismeret, jegyeladóautomata-ismeret, taxis, teherforgalmi, MOL bubis, biztonságtechnikai ismeretek is szerepeltek az angol szaknyelv mellett.

A tanfolyam elvégzése után azonban nem helyezték át ügyfélszolgálati munkakörbe, hanem kirúgták. Annak ellenére, hogy a képzés céljaként a BKK az ügyfélszolgálati és jegy- és bérletértékesítő munkatárssá válást jelölte meg.

Az ügyre rákérdeztünk a BKK-nál, de még nem reagáltak.

Az elbocsátásoknál a BKK hivatkozott arra, hogy tekintettel volt a jegypénztárosok szociális helyzetére. Úgy tudjuk, egy kivétellel 20-30 éves munkaviszonnyal rendelkeztek, egyikük 36 éve dolgozott a BKV-nál. Az egyik kirúgott pénztáros két kiskorú gyereket nevel, a férje le van százalékolva, lakáshitelük van. Akad köztük olyan, aki egyedül neveli gyermekét, és olyan is, aki betöltötte 60. életévét. Az egyik elbocsátott pénztáros rosszul lett, amikor elé tették a felmondást – mondta a VS.hu-nak az eset szemtanúja.

Forrás: vs.hu