Az idei akadémiai év végére befejezi az ELTE az oktatói életpályamodell kidolgozását, amely teljesítménymutatók alapján differenciált bérezést tesz lehetővé - közölte a felsőoktatási intézmény hétfőn az MTI-vel.

Kifejtették: a kari humánpolitikai stratégiák első verziói október végére elkészültek, amelyek egyetemi szintű szintetizálása jelenleg is zajlik.

Az életpályamodell részét képezi annak a többszintű stratégiaalkotó folyamatnak, amely idén augusztusban indult az ELTE-n.

Mint írták, a szűkebb egyetemvezetés után a karok és az oktatói érdekképviseletek vezetőivel kiegészült szélesebb vezetői szövetség vitatja meg az egyetem fejlődése szempontjából fontosnak tartott kérdéseket: például a tehetséggondozás, a minőségbiztosítás, a versenyképesség, a hallgatói-oktatói szolgáltatások, az innováció és a nemzetköziesítés kérdéseit.

A tervek szerint a tanszékvezetőkkel végül 300 tagúra bővülő, többlépcsős együttgondolkodás eredményeként 2016 nyaráig egy olyan stratégiát alkot az ELTE, amely világos jövőképet ad az intézmény oktatóinak, dolgozóinak és hallgatóinak egyaránt - olvasható a közleményben.